اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور دهیاری‎های سازمان شهرداری‎ها و دهیاری‎های کشور خبر داد

تزریق 8 هزار میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‎های کشور/ وضعیت آلودگی تهران از دست دولت خارج شده است

معاون امور دهیاری‎های سازمان شهرداری‎ها و دهیاری‎های کشور گفت: تاکنون 8 هزار و 150 میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌‎های کشور تزریق شده که 63.5 درصد از این اعتبارات در طول خدمت دولت یازدهم واریز شده است.

تزریق 8 هزار میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‎های کشور/ وضعیت آلودگی تهران از دست دولت خارج شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید رضا جندقیان ظهر امروز در همایش فرمانداران، بخشداران، رؤسای شوراها و دهیاران استان اظهار کرد: استان زنجان یکی از استان‎های توانمند کشور از نظر ساختاری و مدیریتی است.

وی با اشاره به اینکه به گفته علمای توسعه، در دنیای تغییرات مستمر فقط یاد گیرندگان هستند که دنیا را به ارث خواهند برد، تصریح کرد: مابقی افراد در دنیایی سیر می‎کنند که وجود خارجی ندارد.

معاون امور دهیاری‎های سازمان شهرداری‎ها و دهیاری‎های کشور با بیان اینکه دهیاران نه در پایین‎ترین سطح مدیریتی بلکه در بالاترین سطح مدیریتی کشور قرار دارند، اضافه کرد: از سال 82 تاکنون 8 هزار و 150 میلیارد تومان اعتبار به عرصه‎های روستایی و دهیاری‎های کشور تزریق شده است.

* 63.5 درصد از اعتبارات در زمان دولت کنونی به دهیاری‌ها واریز شد

جندقیان با بیان اینکه بیش از 5 هزار و 180 میلیارد تومان از اعتبار مذکور فقط در طول فعالیت دولت یازدهم به حساب دهیاری‌ها واریز شده است، یادآور شد: این میزان، بالغ بر 63.5 درصد از کل اعتبار واریز شده، می‎شود.

وی با تأکید بر اینکه 95 درصد از محصولات کشاورزی در سطح روستاها تولید می‎شود، افزود: ما معیشت روستا زیستی را نادیده گرفته‎ و از ظرفیت روستاییان استفاده نکرده‎ایم.

معاون امور دهیاری‎های سازمان شهرداری‎ها و دهیاری‎های کشور یکی از مهم‎ترین دلایل عدم توسعه پایدار را در سطح روستاها، اجرای طرح‎ها و بدون مشارکت مردمی دانست و ادامه داد: امروز برای توسعه به مشارکت مردم نیازمند هستیم.

جندقیان به بازدید از 363 روستای کشور در طول چهار ماه خدمت خود اشاره کرد و افزود: ظرفیت‎های بسیار خوبی در این روستاها وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه زندگی روستاییان مبتنی بر اقتضائات توسعه پایدار است، تصریح کرد: امروز ما به مدیران و دهیاران خلاق برای روستاها نیاز داریم و اگر فردی احساس می‎کند که در این عرصه از خرد مبتنی بر ایده‌پردازی برخوردار نیست این کار را رها کرده و به فرد دیگری بسپارد.

معاون امور دهیاری‎های سازمان شهرداری‎ها و دهیاری‎های کشور وظیفه اعضای شوراهای روستا را تراوش فکر و ایده به رگ‎های نیازمند روستاها دانست و گفت: صرفاً انتخاب یک دهیار وظیفه این افراد نیست.

جندقیان با اشاره به اینکه دهیاران باید رویکردها را از دریافت منابع مالی تغییر دهند، یادآور شد: دهیاران با وابستگی به این درآمد، نمی‏‌توانند بار توسعه را به مقصد مورد نظر برسانند.

وی همچنین با بیان اینکه سهم اختصاصی روستاها از بودجه‎های کشوری 20 درصد بوده است، ادامه داد: این رقم در سال آینده از 20 درصد به 35 درصد افزایش پیدا می‎کند و بر این اساس سال آینده، سال پر رونقی در این بخش خواهد بود.

معاون امور دهیاری‎های سازمان شهرداری‎ها و دهیاری‎های کشور در ادامه ضمن اشاره به اینکه توسعه در جایی رخ می‎دهد که جمعیت، تولید، هنر و ... باشد، اظهار کرد: تهران مدرن است اما تهرانی‎ها متمدن نیستند.

جندقیان افزود: در حال حاضر وضعیت آلودگی تهران از دست دولت نیز خارج شده مگر اینکه خدا به ما رحم کند.

وی به دروغ‎های نسبت داده شده در تلگرام، لاین و دیگر فضاها به افراد اشاره کرد و اذعان داشت: این مسائل به پایه عرصه‎های مدیریتی و مردم لطمه می‌‏زند.

معاون امور دهیاری‎های سازمان شهرداری‎ها و دهیاری‎های کشور با اشاره به مطلبی که در فضای مجازی در زمینه هدف از احداث برج میلاد منتشر شده است، یادآور شد: این برج نماد شهرسازی، معماری و افتخارآفرینی محسوب می‎شود.

انتهای پیام/73006/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول