اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی مطرح کرد

رایزنی با وزارت کشاورزی برای کاهش مشکلات کشاورزان خسارت‌دیده از سرمازدگی

استاندار مرکزی گفت: در حال رایزنی با وزارت کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی برای کاهش مشکلات کشاورزان خسارت‌دیده بر اثر سرمازدگی ماه اخیر هستیم.

رایزنی با وزارت کشاورزی برای کاهش مشکلات کشاورزان خسارت‌دیده از سرمازدگی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمود زمانی قمی ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی که با محوریت سرمازدگی باغات شهرستان ساوه برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه بر اثر سرمای شدید چند روزه در ماه جاری بخش عمده‌ای از باغات شهرستان ساوه دچار سرمازدگی شد که در حال رایزنی با وزارت کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی برای کاهش مشکلات کشاورزان خسارت دیده بر اثر این سرمازدگی هستیم.

وی تصریح کرد: کشاورزان به عنوان تأثیرگذارترین اقشار در اقتصاد و اشتغال کشور به شدت نیازمند حمایت هستند و مسؤولان وظیفه دارند این عزیزان را در رفع مشکلات و کاستی‌ها مورد حمایت قرار دهند.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه توجه، حمایت و پاسخگویی به مطالبات کشاورزان باید در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: حمایت اصولی از کشاورزان با ارائه راهکارها و برنامه‌ریزی‌های درست و اصولی امکان‌پذیر است.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور نیز با اشاره به اینکه از سال 90 تا 94 صندوق بیمه محصولات کشاورزی 53 هزار و 200 میلیارد ریال بابت غرامت پرداخت کرده است، گفت: از این میزان تنها 6 هزار و 520 میلیارد ریال توسط دولت پرداخت شده که ضروری است دولت نسبت به پرداخت به موقع سهم خود اقدام کند.

محمد ابراهیم حسن‌نژاد افزود: در سال 93 دولت از 14 هزار و 500 میلیارد ریال غرامت بیمه گزاران در استان مرکزی تنها 2 هزار و 100 میلیارد ریال آن را پرداخت کرده، این در حالی است که صندوق بیمه کشاورزی تمام خسارت‌ها را پرداخت کرده است.

وی با اشاره به خسارت باغداران ساوه‌ای تصریح کرد: بیمه محصولات باغدارانی که بیمه آنان پایان یافته است، امسال تمدید می‌شود و در صورتی که دولت سهم 80 درصدی خود را بپردازد، خسارت این دسته از باغداران پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/87012/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول