اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سابق کردکوی:

لوایح ارسالی به شورای شهر کردکوی خوانده‎ نشده و بلاتکلیف بود/ بدون هیچ اجبار و ترسی استعفا کردم

شهردار سابق کردکوی با اشاره به علت استعفای ناگهانی خود، گفت: لوایح ارسالی‎ام به شورای شهر خوانده نشده و بلاتکلیف می‎ماند که با شرایط موجود خودم را مانع پیشرفت شهر می‎دانستم و بنا به تشخیص بنده بهترین راه حل استعفا بود.

لوایح ارسالی به شورای شهر کردکوی خوانده‎ نشده و بلاتکلیف بود/ بدون هیچ اجبار و ترسی استعفا کردم

علی‎اکبر بسطامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، با اشاره به علت استعفای ناگهانی خود، اظهار کرد: به دلیل اینکه خود را مانع پیشرفت شهر می‎دانستم، بهترین راه را در استعفا دیدم تا شاید با آمدن فرد دیگری تعامل و همکاری اعضای شورای اسلامی کردکوی با شهردار افزایش یابد و شهرستان کردکوی از وضعیت کنونی خارج شود.

وی با بیان اینکه طی این مدت زحمت خودم را کشیدم اما توان علی‎اکبر بسطامی در همین مقدار بود، گفت: از این پس به عنوان یک شهروند کردکویی حامی شهردار جدید خواهم بود و امیدوارم تمامی کارهای نیمه‎کاره و همچنین سرمایه‎گذارانی که کار آنها به واسطه حضور بنده قفل شده بود، به سرانجام برسد.

* احساس کردم از جهت کار کردن برای شهر نیروی اضافه‎ هستم

شهردار سابق کردکوی با بیان اینکه در صورت نبود تعامل و همدلی بین شورای اسلامی شهر و شهرداری شهر آسیب می‎بیند، افزود: احساس کردم از جهت کار کردن برای شهر نیروی اضافه‎ هستم که این اضافه بودن و توقف در کارها به دلیل عدم تعامل و همدلی ایجاد شده بود، از این رو بهترین راه حل را در استعفای خودم دیدم.

بسطامی در پاسخ به این پرسش مبنی بر علت استعفا بعد از گذر از طرح استیضاح، گفت: استیضاح را به سلامت رد کردم تا اثبات کنم ایرادی در کارم وجود ندارد اما بعد آن تشخیص بر این بود که ماندگاری در این مسند بیش از این امکان‎پذیر نیست.

وی ادامه داد: بدون هیچ اجبار و ترسی استعفا کردم و امیدوارم این کناره‎گیری زمینه پیشرفت و توسعه شهر را فراهم کند.

شهردار سابق کردکوی با بیان اینکه طراح اول و آخر استعفا خودم بودم، تصریح کرد: استعفای بنده برای پیشرفت کردکوی بوده، هیچ مشکلی با اعضای شورای شهر نداشته و از همه آنها حلالیت گرفتم.

بسطامی ادامه داد: شاید با حضور 18 ماهه‎ام در شهرداری کردکوی مانع پیشرفت شهر شده باشم که از همین رسانه از همه مردم کردکوی درخواست حلالیت دارم.

وی با بیان اینکه تمامی تلاش خود را برای ایجاد تعامل و همدلی به کار گرفته بودم، یادآور شد: وقتی به بن‎بست رسیدم بهترین راه را در کناره‎گیری از مسؤولیت دانستم تا با رفتن بنده شاید شورای اسلامی کردکوی بتواند با شخص دیگری به تعامل و همکاری برسد.

شهردار سابق کردکوی با بیان اینکه شهردار جدید کردکوی فردی فرهیخته و توانمندی است که در کار شهرداری نیز سابقه دارد، خاطرنشان کرد: بنده با چهار رأی به عنوان شهردار انتخاب شدم که نتیجه این چنین شد، اما امیدوارم با انتخاب شهردار جدید با هفت رأی موافق فضای تعامل و همکاری مناسبی ایجاد شود.

* بررسی کنید چند جلسه شورای شهر برگزار نشد/ برخی مسائل شخصی خود را به همه کارکنان شهرداری تعمیم دادند

بسطامی همچنین به حاشیه‎های ایجاد شده مبنی بر تبعیض بین کارکنان شهرداری اشاره و بیان کرد: موضوعات مطرح شده در شورای شهر کردکوی مسائل شخصی برخی افراد بود که مشکل خود را به همه کارکنان شهرداری تعمیم داده بودند.

وی با بیان اینکه برخی مباحث مطرح شده در شهرداری کردکوی برای اجرای ضوابط اداری بود، توضیح داد: بر اساس قانون تمام کسانی که از سال 1392 به بعد طبق ضوابط قانونی اداری نتوانستند نیروی قراردادی شوند باید زیر نظر شرکت‎های حجمی به کار خود ادامه دهند.

شهردار سابق کردکوی با بیان اینکه حدود 92 نفر به صورت مازاد در شهرداری کردکوی فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: این نیروها طبقه‎بندی مشاغل نداشته و ضوابط اداری را رعایت نمی‎کنند که قراردادهای آنها نیز مجوز شورای اداری استان را ندارد.

بسطامی با بیان اینکه این موارد به تصمیم بنده نبوده زیرا از قبل در شهرداری کردکوی وجود داشت، اذعان کرد: ساماندهی این کار در دوره مدیریت بنده انجام شد که در حال حاضر با واگذاری کارکنان روزمزد به یکی از شرکت‎ها این نیروها هیچ مشکلی از جهت حقوق، مزایا و بیمه ندارند.

وی اضافه کرد: حدود 57 نیرو در شهرداری کردکوی بودند که با وجود سابقه بیش از 16 سال جزو نیروهای قانونی و دارای مجوز شهرداری نبودند که شرکتی کردن آنها حاشیه‎هایی را ایجاد کرده بود.

شهردار سابق کردکوی با اشاره به طرح استیضاح، گفت: در جریان طرح استیضاح ناراحتی بنده از بی‎احترامی شورای شهر به پاسخ‎های داده شده بود، با اینکه در 230 صفحه به سوالات پاسخ داده بودم اما صبح روز بعد 33 سوال جدید مطرح شده بود.

بسطامی ابراز کرد: عدم پاسخ به سوالات جدید برای بی‎احترامی به شهردار به عنوان نماینده مردم بود حال آنکه برخی اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی مسأله را به نحو دیگری بازتاب دادند.

وی تصریح کرد: لوایح ارسالی بنده به شورا کاملاً مسکوت می‎ماند و یا در حالت بلاتکلیف و خوانده نشده قرار می‎گرفت، بررسی کنید که چند جلسه شورای اسلامی کردکوی تشکیل نمی‎شد، واقعاً ادامه کار با این شرایط غیرممکن بود.

به گزارش فارس، پس از استعفای علی‎اکبر بسطامی و پذیرش استعفا از سوی شورای اسلامی شهر کردکوی محمدرضا مقصودلو یکی از کارکنان شهرداری کردکوی با هفت رأی موافق به عنوان شهردار جدید انتخاب شده و شهردار سابق به عنوان مسؤول روابط عمومی شهرداری کردکوی منصوب شده است.

انتهای پیام/83005/و40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول