اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

درکنفرانس وحدت اسلامی مطرح شد

مفتی اعظم سوریه: طرح «هلال شیعی» و «مثلث سنی» شایعه استکبار است

مفتی اعظم سوریه گفت: ما همه سنی هستیم به سنت پیامبر، شیعه هستیم به اهل بیت پیامبر و یک هدف داریم آن هم اسلام ناب است بنابراین مباحثی همچون «هلال شیعی» و «مثلث سنی» ساخته و پرداخته استکبار و ایادی آن است.

مفتی اعظم سوریه: طرح «هلال شیعی» و «مثلث سنی» شایعه استکبار است

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، شیخ بدرالدین حسون مفتی اعظم کشور سوریه در سی‌امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با تبریک به مناسبت آزادی حلب از چنگال متجاوزان، گفت: روزی می‌رسد که در تمام بلاد اسلامی آن روز به اسم پیامبر مهر و رحمت خواهد بود و جهان شاهد یک روشنایی و نور خواهد شد.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) با رسالت خود، رسالت اصلی بشریت را به آنها ابلاغ کرد و فهماند زیرا ایشان به جز رحمت به جهانیان نیامده است و رسالت پیامبر(ص) برای تمامی بشریت است.

مفتی اعظم سوریه با بیان این که از چهار سال پیش مردم سوریه گرفتار یک بلای خانمان‌سوز بود، اظهار داشت: در این مدت یک گروه متجاوز و بی‌دین، منابر و محراب‌ها را به یغما بردند و صدای اذان را از مساجد بریدند اما با مقاومت اسلامی وعده الهی محقق شد.

شیخ حسون با تقدیر برگزار کنندگان سالانه کنفرانس وحدت اسلامی، از رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت دولت و ملت ایران از مردم مظلوم سوریه در برابر ستمگران و متجاوزان قدردانی کرد و این کنفرانس را دارای اهداف والا دانست.

وی تاکید کرد: آنچه در سوریه و عراق شاهدیم یک جنگ فرقه‌ای و مذهبی و نژادی نیست بلکه یک جنگ نیابتی استکباری استبدادی است و به امت اسلام تحمیل شده است.

مفتی اعظم سوریه در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه مهم علمای اسلام در این شرایط اشاره کرد و اظهار داشت: نقش علمای اسلام همچون رهبران ایران اسلامی حمایت از مردم و ملت‌های مظلوم و ستمدیده و محور مقاومت اسلامی است تا همانند حلب، حق پیروز شود و این وعده الهی است که محقق خواهد شد.

شیخ حسون در پایان با بیان این که امت اسلامی یک خورشید واحد و درخشان و تابنده است، گفت: ما همه سنی هستیم به سنت پیامبر، شیعه هستیم به اهل بیت پیامبر و یک هدف داریم و آن هم اسلام ناب است لذا هلال شیعی و مثلث سنی اینها ساخته و پرداخته استکبار و  ایادی آنهاست. ما باید با اتحاد و همدلی دِین خود را به فلسطین و قدس شریف ادا کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول