اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هشدار به دولت کویت

موسوی نخست وزیر ضمن هشدار به دولت کویت در زمینه دستگیری چند تن از ماموران آموزشی ایران در کویت اظهار داشت: من هشدار می دهم که این اعمال جز آنکه همدستی بیشتر کویت و رژیم صدام را ثابت کند فایده دیگری نخواهد داشت شما باید با ملت خودتان همسو شوید.

هشدار به دولت کویت

رخدادهای 30 آذر 62

چکیده :

  • رئیس مجلس :جریانات استکباری باز هم دست بردار نیستند و در بیانات اخیر امام اخلال می کنند.

 

  • نخست وزیر به دولت کویت در زمینه تلاش های مذبوحانه اخیر علیه ایران هشدار داد.

 

  • اولین نتایج هیئت رسیدگی به زمین های واگذاری حاکم شرع سابق شهرداری اعلام شد.

 

  • در پی تسلیم پیام ریگان به صدام آمریکا و عراق رسما به یکدیگر پیوستند.

 

  • عرفات و  4 هزار فلسطینی هوادارنش بندر طرابلس را ترک کردند.

 

هاشمی : مستکبرین بعد از بیانات امام هنوز هم دست بردار نیستند

جمعی از پرسنل حفاظت مجلس شورای اسلامی به اتفاق جمعی از پرسنل یگان حفاظت مقر شهید مطهری عصر دیروز با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

آقای هاشمی در این دیدار گفت : با این بیانات صریح و روشن امام باز هم آن جریانات استکباری دست بردار نیستند و می آیند در همین بیانات امام خلال می کنند. مثلا می دانند پایه گذار هفته وحدت آیت الله العظمی منتظری بودند و از این ناحیه یک ضربه ای به دشمنان که به دنبال اختلاف می گشتند زده شده حال می بینیم که دشمن می خواهد از شخص آیت الله منتظری انتقام بگیرد و رادیو اسرائیل و رادیو بی بی سی و شیطان های دیگر می گویند که آیت الله منتظری هم از دولت انتقاد کرده بود پس نظر امام و حرف های امام با آقای منتظری هم برخورد داشته یعنی درست به جایی که مایه وحدت است می خواهند صدمه بزنند.

رئیس مجلس افزود : ملت ما همه می دانند آیت الله منتظری پرتوان ترین بازوی این انقلاب بعد از امام است و به حق ایشان امید ملت ها و نیروهای انقلابی ما و رزمندگان هستند. دشمن هم این را به خوبی می داند. ما می دانیم در این انقلاب در این مملکت هیچ کس نزدیکتر از آیت الله منتظری به امام نیست و احیانا اگر امام بخواهند با ایشان حرف بزنند مستقیم حرف می زنند با وجود اینکه مردم این را می دانند امام مستکبرین دست بردار نیستند.(1)

 

هشدار موسوی به دولت کویت

نخست وزیر دیروز در دیدار با گروهی از اعضای بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی ضمن هشدار به دولت کویت در زمینه دستگیری چند تن از ماموران آموزشی ایران در کویت اظهار داشت :من هشدار می دهم که این اعمال جز آنکه همدستی بیشتر کویت و رژیم صدام را ثابت کند فایده دیگری نخواهد داشت شما باید با ملت خودتان همسو شوید نسبت دادن مسائلی که در داخل کشور شما توسط نیروهای عربی انجام می شود به ایران مسائل شما را حل نمی کند.(2)

 

 اعلام  نتایج هیئت رسیدگی به زمین های واگذاری حاکم شرع سابق شهرداری تهران

هیئت رسیدگی به زمین های واگذاری دادگاه سابق شهرداری تهران اسامی تعدادی از افراد و شرکت های تعاونی مسکن که در مناطق 20 و 2 شهرداری تهران زمین دریافت کرده و واجد شرایط شناخته شده اند را اعلام کرد.

بر اساس اطلاعیه این هیئت اسامی 128 تن از افراد واجد شرایط برای دریافت زمین در مناطق 20 و 2 شهرداری تهران اعلام شده است. همچنین تعداد کثیری از اعضای تعاونی مسکن مدیریت مهندسی نیروی هوائی واجد شرایط شناخته شدند.(3)

 

تسلیم پیام ریگان به صدام

در پی تسلیم پیام ریگان  رئیس هیئت حاکمه آمریکا به صدام صهیونیست توسط رامسفلد فرستاده ویژه ریگان، آمریکا و عراق رسما روابط خود را به سطح دیپلماتیک رساندند.

بر اساس اطلاعیه کاخ سفید مفاد این پیام در مورد روابط دو جانبه تحولات خاورمیانه و اقدامات رامسفلد در لبنان بوده است. خبرگزاری عراق نیز گزارش داد صدام در این ملاقات بر لزوم ادامه گفت و گو بین مسئولان عراقی و آمریکایی برای رسیدن به یک تفاهم کامل متقابل در مورد مسائل منطقه تاکید کرد.گفتنی است رامسفلد سه روز پیش نیز در ریاض با ملک فهد پادشاه عربستان دیدار و گفت و گو کرده بود.

اسوشیدتد پرس از لبنان گزارش داد عملیات تخلیه 4هزار چریک وفادار به یاسر عرفات رهبر سازمان آزادی بخش فلسطین از طرابلس دیروز پایان یافت. چریکها در حالی که شعار می دادند فلسطین فراموشت نخواهیم کرد با پنج کشتی مسافربری یونانی بندر طرابلس را ترک کردند. عملیات تخلیه تحت نظارت ناوگان فرانسه صورت گرفت و جنگنده های اسرائیلی نیز از چگونگی این تخلیه فیلم برداری می کردند رادیو رسمی لبنان نیز گزارش داد یاسر عرفات ساعت 16 و 15 دقیقه دیروز بندر طرابلس لبنان را ترک کرد.

از سوی دیگر انقلابیون مسلمان فلسطینی –لبنانی دیروز در جنوب لبنان دست به یک رشته عملیات علیه نیروهای اشغالگر زدند که در این عملیات ها بیش از 10 سرباز دشمن کشته یا زخمی شدند.(4)

 

منابع :

1. کیهان، 30 آذر 62 ، ص 3
2. اطلاعات، 30 آذر 62 ، ص 2
3. اطلاعات، 30 آذر 62 ، ص 4
4. جمهوری اسلامی ، 30 آذر 62 ، ص 3
5. کیهان، 30 آذر 62 ، ص 24

 

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول