اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی:

مشکلات کشاورزی استان بوشهر نقطه تاریکی بر عملکرد وزارت جهاد کشاورزی است

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزان استان بوشهر احساس تنهایی می‌کنند و در حالی که نیازمند حمایت‌های ویژه وزارت جهاد کشاورزی هستند کار خاصی از این وزارتخانه مشاهده نمی‌کنند.

مشکلات کشاورزی استان بوشهر نقطه تاریکی بر عملکرد وزارت جهاد کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سکینه الماسی صبح امروز در نشست تعدادی از اعضای کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با استاندار بوشهر اظهار داشت: انتظار می‌رفت در شرایطی که مشکلات فراوانی برای گوجه‌کاران استان بوشهر ایجاد شده، وزارت جهاد کشاورزی به کمک کشاورزان بوشهری بیاید تا آنها احساس تنهایی نکنند.

وی اضافه کرد: عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در مقابل فروش نرفتن محصولات گوجه‌کاران استان بوشهر و نداشتن هیچگونه حمایتی از این افراد، نقطه تاریکی را بر عملکرد این وزارت‌خانه در استان بوشهر به جای گذاشته است.

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: انتظار کشاورزان استان بوشهر برای رفع گرفتاری‌هایشان در مواقع بحرانی مانند آن چیزی که اکنون شاهدش هستند از دولت این است که به کمک آنها بشتابد و زمینه فروش محصولات آنها را به شکل خرید توافقی ایجاد کند.

وی ادامه داد: تا زمانی که سازمان تعاون روستایی به عنوان نماینده دولت برای خرید گوجه‌فرنگی از کشاورزان استان بوشهر ورود نکند، مشکلات کشاورزان بوشهر هم چنان پا برجاست و ورشکستگی آنها دور از ذهن نیست.

الماسی عنوان کرد: کشاورزان استان بوشهر، انسان‌هایی فعال، زحمتکش و قدردان هستند و اگر ببینند دولت گام‌هایی هر چند اندک برای رفع مشکلات آنها بر می‌دارد راضی و خشنود می‌شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس‌ شورای اسلامی بیان کرد: هر چند کشور، شهرستان‌های حوزه انتخابیه‌ام را با صنعت نفت و گاز می‌شناسد اما در همین شهرستان‌ها، شاهد یک کشاورزی پر رونق هستیم که می‌تواند در خارج از فصل و زمانی که بخشی از کشور قادر به کشاورزی نیست محصولاتی مانند گوجه‌فرنگی را به بازار کشور تزریق کند که در تنظیم بازار موثر است.

وی عنوان کرد: به‌رغم این که وجود یک ساختار بیمه‌ای مناسب برای کشاورزی می تواند دغدغه‌های کشاورزان در مواقع بحرانی را کاهش دهد اما به دلیل نامناسب بودن شرایط بیمه و پرداخت خسارت مناسب به بیمه‌شدگان، مشاهده می‌شود که در عرصه کشاورزی با وجود خسارات قابل پیش‌بینی، صنعت بیمه چندان نتوانسته است موجب رضایت بیمه‌شدگان واقع شود و کشاورزان نیز میل و رغبتی به بیمه محصول خود ندارند.

الماسی ادامه داد: شیوه بیمه محصولات کشاورزی باید مورد اصلاح قرار گیرد و مجلس شورای اسلامی نیز در هنگام تصویب لایحه بودجه عمومی کشور ردیف بودجه‌ای مشخصی برای کمک به کشاورزان خسارت دیده در نظر بگیرد.

انتهای پیام/3347/ک30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول