اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

پایان هواپیماربایی با تسلیم ربایندگان هواپیمای لیبی در مالت

هواپیمای وابسته به شرکت لیبیایی «افریقیه» که از سوی دو فرد ربوده شده بود، مجبور به فرود در جزیره مالت در دریای مدیترانه شد؛ هواپیماربایی با تسلیم ربایندگان پایان یافت.

پایان هواپیماربایی با تسلیم ربایندگان هواپیمای لیبی در مالت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های مالت گزارش دادند که دو رباینده هواپیمای خطوط داخلی لیبی به دلایل نامشخصی تهدید کردند که این هواپیما را منفجر می‌کنند و خلبان آن در پی این تهدید مجبور به فرود اضطراری در مالت شده است.

این هواپیما وابسته به شرکت «افریقیه» و از نوع ایرباس 320 و حامل 118 مسافر و خدمه است. هنوز درخواست ربایندگان مشخص نیست و آن‌ها تهدید به منفجر کردن هواپیما کرده‌اند.

«جوزف موسکات» نخست‌وزیر مالت نیز در صفحه‌ی توئیتر خود نوشته است: هشداری مبنی بر ربوده شدن یک هواپیما و تغییر مسیر آن به سمت مالت دریافت کرده‌ایم.

خلبان هواپیما گفته است که ربایندگان با فرود هواپیما در طرابلس مخالفت و تهدید کردند که با بمب‌های دستی هواپیما را منفجر می‌کنند.

 

با وجود اینکه هنوز گزارش رسمی از خواسته‌های هواپیماربایان ارائه نشده است اما شبکه الحدث اعلام کرده، خبرهایی از درخواست ربایندگان جهت آزادی «سیف الاسلام قذافی» فرزند معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی، وجود دارد.

خبرگزاری آناتولی نیز ترکیه اعلام کرده است که مسئولان لیبیایی به محض فرود هواپیما در مالت با هواپیمارباها وارد مذاکره شده‌اند و در حال حاضر نیروهای امنیتی و تیم نیروهای ویژه مالت در نزدیکی محل فرود هواپیما مستقر شده‌اند.

در همین حال سخنگوی پارلمان لیبی نیز تأیید کرده است که یکی از نمایندگان پارلمان لیبی به نام «عبدالسلام المرابط» در بین مسافران هواپیما است.

در حالی که مسئولان مالت در حال مذاکره با ربایندگان هستند؛ آن‌ها خواستار پناهنده شدن به یکی از کشورهای اروپایی شده‌اند.

شبکه العربیه گزارش داده است، بخشی از مذاکرات ربایندگان با مسئولان مالت به نتیجه رسیده و 65 نفر از جمله زنان و کودکان در حال پیاده شدن از هواپیما هستند.


برخی از مسافران، در حال خروج از هواپیما

به‌روزرسانی، 17:27: آخرین گزارش‌ها حکایت از آن دارد که کلیه مسافرین هواپیما، هواپیما را ترک کرده‌اند اما خدمه هنوز در هواپیما حضضور دارند. در عین حال، یکی از هواپیماربایان با پرچم رژیم قذافی از هواپیما پیاده شده است.

18:17: دو رباینده هواپیما به همراه خدمه هواپیما، هواپیما را ترک کردند و تسلیم شدند.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول