اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

/یک لحظه مکث/

جشنواره ملی ازدواج به آذر ماه هم نرسید!

برگزاری جشنواره ملی ازدواج پس از چند بار به تأخیر افتادن قرار بود تا آخر آذر ماه برگزار شود که بازهم به تأخیر افتاد و قرار است همزمان با دهه مبارک فجر برگزار شود.

جشنواره ملی ازدواج به آذر ماه هم نرسید!

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، وقتی صحبت از جوانان و دغدغه‌های آنها می‌شود یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نگرانی‌ها و دغدغه‌های آنها مشکلاتی است که باعث شده است ازدواج آنها هر روز به تأخیر بیفتد ازدواجی که اگر در سن مناسب اتفاق بیفتد می‌تواند منشأ خیر و برکات زیادی در زندگی شخصی جوانان و زندگی اجتماعی آنها باشد.

اما در این مسیر و برای حل مشکل ازدواج جوانان دولتمردان و قانونگذاران تا کنون چه کرده‌اند؟ چرا مصوبه‌های قانونی که برای تسهیل ازدواج جوانان وجود دارد هیچگاه عملیاتی نشده است و وزارتخانه ای مانند وزارت ورزش و جوانان که نام جوانان را بر سر در سازمانی خود یدک می‌کشد در این راستا چه اقداماتی را انجام داده است؟

معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود، فراز و نشیب‌هایی که باعث شد پیگیری بسیاری از مسائل حوزه جوانان را باتأخیر مواجه کند، یکی از دفاتر معاونت ساماندهی امور جوانان نیز دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان بود که از ابتدای این دولت با تغییرات مدیریتی همراه بود، اما در هر دوره یکی از برنامه‌هایی که مدیران به اجرای آن اشاره داشتند و آن را از برنامه‌های خود عنوان می‌کردند برگزاری جشنواره ملی ازدواج بود، جشنواره‌ای که سال گذشته به هر دلیلی برگزار نشد و امسال هم هنوز خبری از آن نیست.

ناصر صبحی مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان پیش از این از برگزاری این جشنواره همزمان با هفته ازدواج خبر داده بود که سپس گفته شد: به دلیل استقبال بیش از حد و تقاضاهای متعدد متقاضیان قرار شد این جشنواره با تأخیر برگزار شود و با توجه به در پیش بودن ماه‌های محرم و صفر امیدواریم بعد از این ایام و در اواخر آذرماه شاهد برگزاری این جشنواره باشیم!

اما آذر ماه هم به پایان رسید اما هنوز خبری از جشنواره ملی ازدواج نیست و این بار گویا این جشنواره به دهه فجر موکول شده است!

هر چند برگزاری اینگونه جشنواره‌ها شاید در عمل نتواند مشکلی از مشکلات ازدواج جوانان را حل کند و برای بسیاری از جوانان اشتغال و مسکن نداشته باشد، اما شاید می‌توانست نشان دهد که دولت برای حوزه ازدواج جوانان تا چه حد اهمیت قائل است و اقدامی نمادین برای ازدواج جوانان باشد.

آنطور که مشخص است اولویت‌ها در وزارت ورزش و جوانان به گونه ای تعریف شده است که هنوز نوبت به ازدواج نمی‌رسد و باید منتظر ماند و دید آیا این جشنواره پس از چند بار به تأخیر افتادن بالاخره در دهه فجر برگزار می‌شود یا خیر؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول