اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

افزایش خسارت سیل‌های ویرانگر با برداشت غیراصولی شن و ماسه

برداشت غیر اصولی از بستر رودخانه‌های گیلان دیواره‌های رودخانه‌ها را تخریب کرده و خسارت سیل‌های ویرانگر را افزایش می‌دهد.

افزایش خسارت سیل‌های ویرانگر با برداشت غیراصولی شن و ماسه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، برداشت غیر اصولی از بستر رودخانه‌ها میزان خسارت سیل‌های ویرانگر سیل را بر اثر تخریب دیواره‌های رودخانه‌ها افزایش می‌دهد و موجب برهم خوردن چرخه تولید مثل ماهیان در پایین دست و میان‌دست رودخانه می‌شود و نسل برخی از ماهیان ارزشمند استخوانی یا غضروفی را با خطر جدی مواجه می‌کند.

برهم خوردن اکوسیستم رودخانه‌ای و تخریب محیط زیست به هیچ عنوان توجیه‌پذیر نیست و یگان حفاظت محیط زیست با قاطعیت نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد و در صورت مشاهده تخلف ضمن توقف فعالیت شرکت بهره‌بردار، ضرر و زیان وارده به محیط زیست طبق مقررات و ضوابط قضایی محاسبه و از متخلفان اخذ می‌شود.

احداث هرگونه راه دسترسی در بستر فعال رودخانه و تردد در عرض رودخانه ممنوع بوده و در پایش مستمر و فراگیر معادن برداشت شن و ماسه توسط یگان حفاظت محیط زیست گیلان مشاهده شده که تعدادی از پیمانکاران از تعهدات خود در حفظ محیط زیست تخطی کرده‌اند.

پیمانکاران در زمان اجرای پروژه‌های برداشت به موارد ذکر شده در مجوز توجه کافی ندارند و اقدام به تخریب گسترده بستر رودخانه و تغییر اکوسیستم آن می‌کنند که در این زمینه به تمام پیمانکاران که مشغول فعالیت هستند هشدار جدی شده و آنها را به رعایت کامل ضوابط برداشت و محیط زیست دعوت می‌کنیم.

--------------------
ساسان اکبری‌پور

-------------------
انتهای پیام/2300/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول