حبیب معصومی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به تعداد مزاحمین تلفنی اورژانس همدان، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 400 هزار تماس با خطوط مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی ثبت شده که تعدادی منجر به ماموریت شده است.
وی با بیان اینکه امسال پیشبینی میشود که 38 هزار ماموریت انجام شود که البته سال گذشته 32 هزار ماموریت بود، گفت: طبق بررسیهای انجام شده تنها 10 درصد تماسها با اورژانس عملیاتی و منجر به ماموریت میشود.
رئیس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی همدان افزود: 90 درصد تماسها به این مرکز غیر ضروری است که از این تعداد 50 درصد تماسهای مزاحمان حرفهای و 40 درصد تماسهای غیر مرتبط است.
وی با بیان اینکه در این زمینه برخورد جبری با متخلفین خیلی پاسخگو نیست، افزود: تعدادی از متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدهاند اما مشکل به این شکل برای ما حل نخواهد شد.
معصومی با تاکید به لزوم فرهنگسازی در این زمینه از سوی صدا و سیما، مطبوعات، آموزش و پرورش و... گفت: این مشکلات تنها مربوط به اورژانس نیست و اکثر شمارههای سه رقمی با مزاحمتهایی مواجه هستند.
وی با بیان اینکه متاسفانه تعداد مزاحمان کم نیستند و برخورد با همه آنها امکانپذیر نیست، افزود: هرچند تعدادی از مزاحمین را به مراجع قضایی ارجاع دادهایم و برخوردهای لازم با آنها شده است.
رئیس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی همدان با بیان اینکه مشکلات فرهنگی و روحی و روانی در این زمینه دخیل است، افزود: بیشتر مزاحمان جوانان و در مقاطع دبیرستان هستند.
وی با اشاره به اینکه چندین سال باید روی این موضوع کار کرد تا نتیجه اثربخشی داشته باشد، گفت: ریشهیابی در راستای حل مشکل و متخصص بودن متولیان امر در این زمینه بسیار مهم است.
معصومی با بیان اینکه جای خالی روانشناسی اجتماعی در جامعه احساس میشود، افزود: بسیاری از کشورهای اروپایی برای انجام اقداماتی ابتدا از جامعهشناسان و روانشناسان مشورت خواسته و سپس به موضوعات فنی کار میپردازند.
وی افزود: ما در بسیاری از کارها ضعیف هستیم و دلیل آن این است که یا نمیتوانیم کار انجام دهیم یا توان انجام آن کار را نداریم.
انتهای پیام/89026/ 20