اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد تاکید کرد

اختصاص سهمی از تولیدات کشاورزی برای پرداخت زکات

رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: اعتبارات دولتی پاسخگوی نیازهای محرومان نیست، از همین رو در تلاش هستیم سهم مشارکت‌های مردمی کمیته امداد افزایش پیدا کند.

اختصاص سهمی از تولیدات کشاورزی برای پرداخت زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید پرویز فتاح پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به بحث جمع‌آوری زکات از سوی کمیته امداد اظهار کرد: از مجموع زکات جمع‌آوری شده در کشور 60 درصد در امور محرومان و 40 درصد در ساخت پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: اولویت در هزینه‌کرد زکات برای فقرا است، ولی در زمینه پروژه‌ها نیز مانعی نبوده و در این زمینه نیز اقدامات به نحو احسن انجام شده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به آموزه‌های دینی نقل شده درباره پرداخت و لزوم توجه به این فریضه دینی افزود: راهکار اصلی دین برای حل فقر بر اساس آموزه‌های دین و شرع مقدس زکات است که امیدواریم برای اجرایی شدن این موضوع در تولیدات کشاورزی سهمی برای زکات اختصاص داده شود.

فتاح با بیان اینکه سهم زکات پرداختی مردم متناسب با مشمول زکات نیست و امیداریم این محقق شود، گفت: خیلی از مشکلات فقرا با زکات حل می‌شود، که امیدواریم در این زمینه همت کافی در استان وجود داشته باشد.

وی در با اشاره به فتاوای مراجع عظام درباره توزیع زکات فطره قبل از غروب آفتاب عید فطر گفت: خوشبختانه این امر در استان زنجان به صورت چند سال متوالی انجام شده است.

رئیس کمیته امداد در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت خدمت‌رسانی کمیته امداد در امر محرومیت‌زدایی افزود: بخشی از اعتبارات این نهاد از محل کمک‌های دولتی و بخشی نیز از محل کمک‌های مردمی تامین می‌شود، که چون اعتبارات دولتی پاسخگوی نیازهای محرومان نیست،  که در تلاش هستیم، سهم مشارکت‌های مردمی افزایش پیدا کند تا این نهاد را مردمی‌تر کنیم.

فتاح گفت: در قانون اساسی ما چند قلم از نیازهای مددجویان مانند مسکن، درمان و آموزش را باید دولت تقبل کند که در صورت تقبل این هزینه‌ها، کار کمیته امداد و خیریه‌ها با توجه به حل مشکلات معیشتی راحت‌تر می‌شود.

فتاح در ادامه رویکرد کمیته امداد را همدلی و هماهنگی برای کنترل فقر خروج آبرومندانه  خانواده‌ها از چرخه حمایتی این نهاد با حفظ عزت نفس عنوان کرد و گفت: به همین منظور صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد راه‌اندازی شده تا از طریق ارائه خدمات معوض زمینه توانمندسازی مددجویان فراهم شود.

وی به اجرای طرح شوق زیارت نیز نیز اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح مددجویانی که تاکنون مشرف به زیارت امام رضا (ع) و امام حسین (ع) نشده‌اند، با کمک خیران فرصت زیارت را پیدا می‌کنند.

رئیس کمیته امداد در ادامه گزارشی از وضعیت خدمت‌رسانی در استان نیز ارائه کرد و گفت: خوشبختانه وضعیت تدین در استان زنجان مطلوب بوده و خیران همراهی خوبی با کمیته امداد دارند.

فتاح یکی از مشکلات اساسی مددجویان در استان را مسکن آنها اعلام کرد و افزود: اگر این مشکل حل شود، بسیاری از مشکلات دیگر نیز حل خواهد شد که در این باره پیشنهاد می‌شود، زمینی برای ساخت مسکن مددجویان اختصاص داده شود تا کمیته امداد در آن مکان با استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی خانه‌سازی کند.

وی همچنین به بحث ازدواج مددجویان نیز اشاره کرد و گفت: در استان زنجان 944 کمک هزینه ازدواج پرداخت شده و هم اکنون 476 مددجو پشت نوبت هستند که امیدواریم این موضوع نیز با هم افزایی در استان از طریق اوقاف این مشکل حل شود.

شایان ذکر است، رئیس کمیته امداد در سفر استانی به زنجان با هدف رفع  و بررسی مشکلات و مسائل مددجویان و نیازمندان این استان ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان به تشریح و تببین برنامه‌ها و سیاست‌های این نهاد پرداخت.

انتهای پیام/73005/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول