اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خبر داد

اجرای طرح سفیران سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

معاون دانشجویی، فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طرح سفیران سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اجرا می‌شود.

اجرای طرح سفیران سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهرداد شهرانی عصر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بررسی وضعیت بهداشت و سلامت غذایی جوانان این استان از کارهای اصلی دانشگاه است و واحد بهداشت و درمان به صورت مکرر بر این موضوع نظارت دارد.

وی با اشاره به اینکه در طرح سفیران سلامت، دانشگاه موظف شد به ازای هر 10 دانشجو علوم پزشکی یک نفر به عنوان سفیر سلامت آموزش ببیند، افزود: این طرح قبلاً در سیستم آموزش و پرورش اجرایی شده است.

معاون دانشجویی، فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تأکید بر اینکه در مرحله اول از بین 2 هزار و 500 دانشجو؛ 250 نفر از طریق آزمون با محوریت سلامت غذایی انتخاب می‌شوند، گفت: در مرحله بعدی و در آزمون دیگر، کسانی که 70 درصد نمره را کسب کرده باشند انتخاب شده و کارت سفیر سلامت به آن‌ها اعطا می‌شود.

شهرانی با بیان اینکه بسیاری از مواد غذایی که اکنون توزیع می‌شوند از نظر دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان قابل‌قبول نیستند ولی این دلیل تعطیل شدن تولید این محصولات نیست، خاطرنشان کرد: برای مثال می‌توان به تولید دخانیات، فست‌فودها، وجود مواد نگه‌دارنده در مواد غذایی چون چیپس و پفک و... اشاره کرد.

وی به لزوم اجرای طرح سفیران سلامت در همه دانشگاه‌ها اشاره و تأکید کرد: هنوز هیچ تفاهم‌نامه‌ای بین وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص صورت نگرفته لذا ساز و کار این طرح در دیگر دانشگاه‌ها هنوز مشخص نیست.

معاون دانشجویی، فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: کار سفیران سلامت بازرسی نیست بلکه توضیح و آموزش است به‌عبارت‌دیگر به نوعی فرهنگ‎سازی است، همچنین هدف از اجرای این طرح صرفاً محدود به سال تحصیلی نمی‌شد بلکه هدف این است که دانشجوی پزشکی آموزش دیده و برای اجرای این طرح در اختیار دانشگاه باشد.

انتهای پیام/68020/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول