اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

معاون فرماندار يزد:

كنترل بهره‌برداری از چاه‌های کشاورزی نياز به نصب كنتور هوشمند دارد

معاون فنی و امور عمرانی فرماندار يزد با بیان اینکه استفاده از کنتور یکی از راهکاری اساسی برای کنترل و مدیریت مصرف آب است گفت: كنترل بهره‌برداری از چاه‌های کشاورزی نياز به نصب كنتور هوشمند دارد.

كنترل بهره‌برداری از چاه‌های کشاورزی نياز به نصب كنتور هوشمند دارد

محمدحسین فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با تاکید بر حفاظت از منابع آبی در استان خشکی چون یزد اظهار داشت: همدلی و تعامل دستگاه‌های مرتبط با توجه به شرایط بحرانی یزد در زمینه کم‌آبی و خشکسالی می‌تواند منشاء تصمیمات موثری باشد.

وی با بیان اینکه باید در زمینه چاه‌های کشاورزی تعامل دستگاه‌های انتظامی با شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گسترده‌تر باشد اضافه کرد: قطعا ذینفع در این زمینه مجموعه استان و به ویژه کشاورزان هستند که البته باید به فرهنگ‌سازی نیز پرداخته شود.

معاون فنی و امور عمرانی فرماندار یزد با اشاره به برگزاری متعدد نشست شوراهای حفاظت از منابع آبی در سطح استان و شهرستان‌های تابعه اضافه کرد: حفظ ذخایر آبی برای نسل‌های بعدی نیز در درجه اهمیت بالایی قرار دارد و ما باید به گونه‌ای مصرف کنیم تا ضمن حفظ این منابع، بحران‌های کم آبی و خشکسالی را نیز پشت سر بگذاریم.

وی از دیگر راهکارهای مبارزه با بحران خشکسالی و کم آبی در استان را تغییر الگوی آبیاری برشمرد و اظهار داشت: بخش قابل توجهی از منابع آب زیرزمینی استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که به دلیل استفاده از روش‌های آبیاری سنتی تا میزان زیادی نیز هدر می‌رود.

فلاح با اشاره به اینکه برداشت‌های بی‌رویه نیز در کنار این هدر رفت عاملی برای افت بیش‌از حد سفره‌های زیرزمینی هستند عنوان کرد: با نصب کنتورهای هوشمند می‌توان نظارت دقیقی بر میزان برداشت آب توسط کشاورزان داشت.

انتهای پیام/2464

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول