اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

رئیس کمیسیون اقتصاد اتاق بازرگانی سمنان:

کوچک‌سازی و کارآمدی دولت تنها مطالبه بخش خصوصی است

رئیس کمیسیون اقتصاد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: کوچک‌سازی و کارآمدی دولت تنها مطالبه بخش خصوصی از حاکمیت است.

کوچک‌سازی و کارآمدی دولت تنها مطالبه بخش خصوصی است

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان سمنان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان، پنجمین نشست کمیسیون اقتصاد با محوریت بحث و بررسی در زمینه تأثیر قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور بر فضای کسب‌وکار در سالن جلسات اتاق سمنان برگزار شد.

رئیس کمیسیون اقتصاد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در این نشست رویکرد قبول مسؤولیت‌پذیری در ایران را کمرنگ توصیف و بیان کرد: هنگامی‌که مسؤولیتی را می‌پذیریم، باید در محیط پیرامون پاسخ‌گو باشیم و این موضوع باید تبدیل به فرهنگ شود.

فرج‌الله معماری کاهش اعتبارات عمرانی کشور را بسیار نگران‌کننده خواند و گفت: بخش اعظمی از اعتبارات کشور صرف امورات جاری همچون حقوق کارمندان، بازنشستگان، یارانه و دیگر مسائل می‌شود؛ به‌طوری‌که با باقیمانده این اعتبار نمی‌توان ثروت متوازن را برای کشور تأمین کرد.

وی وجود دولت کوچک و کارآمد را به‌عنوان کلیدواژه تحول نام برد و تصریح کرد: تا زمانی که دولت به این اندازه بزرگ است، کنترل امورات جاری پرمخاطره خواهد بود.

رئیس کمیسیون اقتصاد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان اضافه کرد: در تمام ممالک پیشرفته توسعه اقتصادی برعهده بخش خصوصی است، منتهی باید بسترهای این تغییر در کشور نهادینه شود.

به گزارش فارس؛ تولید ثروت و ارزش‌افزوده با مدیریت منسجم و تعامل بخش دولتی و خصوصی و اصلاحات در قانون رفع موانع تولید از جمله مباحثی بود که در پنجمین نشست کمیسیون اقتصاد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان موردبررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول