اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

جانشین فرماندهی پایگاه هوایی شهید نوژه همدان:

جهاد خودکفایی باعث به روز شدن تجهیزات دفاعی شده است/ تجهیزات دفاعی کشور به‌روز است

جانشین فرماندهی پایگاه هوایی شهید نوژه همدان با تاکید بر اینکه جهاد خودکفایی باعث به روز شدن تجهیزات دفاعی شده است، گفت: با کمک وزارت دفاع تمام تجهیزات به‌روز شده و اقدام در این زمینه هر جا که لازم باشد ادامه دارد.

جهاد خودکفایی باعث به روز شدن تجهیزات دفاعی شده است/ تجهیزات دفاعی کشور به‌روز است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا پورکریمی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌ نماز جمعه همدان با بیان اینکه قبل از انقلاب، فضای دوقطبی باعث شده بود که قدرت‌های دنیا منافع خود را به هر شکلی که شده حفظ کنند، افزود: آمریکا با فرستادن بهترین سلاح ها ایران را به عنوان ژاندارم منطقه تبدیل کرده بود.

وی با بیان اینکه این دو قطب به دنبال تسلط و دستیابی به منافع خاورمیانه بودند یادآور شد: تسلط به خاورمیانه می توانست برای آنها سود سرشاری به همراه داشته باشد.

جانشین فرماندهی پایگاه هوایی شهید نوژه همدان با اشاره به اینکه با ورود تجهیزات مدرن به ایران نیاز به برطرف کردن مشکلات فنی لازم بود که ورود مستشاران به کشور در همین راستا و در قالب یک طرح استثماری مطرح بود، اظهار داشت: در این شرایط آمریکایی‌ها نمی‌خواستند بگذارند که ایرانی‌ها چیزی را متوجه شوند.

وی با بیان اینکه در آن زمان تلاش می‌شد تعصبات دینی نادیده گرفته شود یادآور شد: این در حالی بود که پرسنل این پایگاه هوایی پایبند به مسائل دینی بودند.

پورکریمی با تاکید براینکه فضای به وجود آمده سبب نزدیکی افراد به هم شد یادآور شد: این موضوع سبب شد که افراد خارج از بدنه وارد و به یک اتحاد گسترده دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در تاریخ 25 مهر 57 در پایگاه هوایی همدان پرچم شاه به آتش کشیده شد گفت: بعد از آن در ماه‌های بعد این اتفاق در سایر شهرها از جمله دزفول و تبریز مشاهده شد.

جانشین فرماندهی پایگاه هوایی شهید نوژه همدان با اشاره به اینکه رژیم شاه بعد از مشاهده این فعالیت‌ها تصمیم به دستگیری افراد گرفت افزود: در 12 بهمن پایگاه یکم شکاری زمینه ورود را برای امام امن کرد که هواپیمای حامل امام شامل 50 نفر از اطرافیان و 150 نفر از خبرنگاران بود.

وی 19 بهمن را روز بیعت نیروی هوایی با امام راحل دانست و افزود: در مدرسه رفاه در این تاریخ نیروی هوایی با امام خود بیعت کرده و برای جانفشانی اعلام آمادگی کردند.

پورکریمی افزود: بعد از انقلاب، از ورود 160 فروند هواپیمای اف 16 و هفت فروند آواکس و سه رزم نیروی دریایی به صورت یک طرفه جلوگیری به عمل آمد و مبلغ 9 میلیارد تومان از پول کشور توسط آمریکا بلوکه شد.

وی با اشاره به اینکه نیروی هوایی در زمان جنگ از خود رشادت‌ها نشان داد افزود: شهید محمد نوژه یکی از همین افراد است.

جانشین فرماندهی پایگاه هوایی شهید نوژه همدان ماموریت الغدیر را یکی از افتخارات استان دانست و تاکید کرد: موضوع و ابعاد این عملیات هنوز در بسیاری از کشورها مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بعد از جنگ نیروی هوایی یک نیروی نوپا به حساب می‌آمد گفت: همه جوانان با همین امکانات شروع به سازندگی کردند که نتیجه آن اکنون چیزی جز افتخار نیست.

پورکریمی با تاکید بر اینکه جهاد خودکفایی باعث به روز شدن تجهیزات دفاعی شده است افزود: با کمک وزارت دفاع تمام تجهیزات به‌روز شده و اقدام در این زمینه هر جا که لازم باشد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نتیجه این اتفاق در بدنه ارتش و نیروهای مسلح دیده می‌شود، خواستار توجه به این مهم شد.

انتهای پیام/89047/ 30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول