اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

خبرنگار فارس در غزه گزارش می‌دهد

نگرانی «آنروا» از وضعیت مالی و چالش‌های سال‌ جاری این آژانس در غزه

مسئول آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی سازمان ملل «آنروا» در نوار غزه از وضعیت مالی و موانع پیش روی این سازمان طی سال‌ جاری میلادی ابراز نگرانی کرد.

نگرانی «آنروا» از وضعیت مالی و چالش‌های سال‌ جاری این آژانس در غزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در غزه، «بو شالک»، مسئول آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی سازمان ملل موسوم به «آنروا» در نوار غزه تصریح کرد: مسئولان نگران وضعیت مالی و چالش‌هایی هستند که این سازمان در سال‌جاری با آن مواجه خواهد بود، بهمین منظور نماینده آنروا در نیویورک درحال رایزنی درباره تثبیت وضعیت مالی این آژانس است.

بوشاک که در یک کنفرانس خبری با حضور خبرنگار خبرگزاری فارس در غزه سخن می‌گفت، افزود: آنروا در سال‌جاری با محدودیت مالی مواجه خواهد بود، لذا بدنبال راه‌حل‌هایی خواهد بود که به تامین نیازهای اساسی پناهجویان فلسطینی کمک کند.

با این حال بوشاک گفت که باید در انتظار نتایج رایزنی‌ها بود و اکنون زود است که درباره کسری بودجه آنروا سخن بگوییم، بویژه آنکه شاهد پیشرفت فعالیت‌های این آژانس در پرونده بازسازی خرابی‌های برجای مانده از جنگ اسرائیل علیه نوار غزه طی سال 2014 هستیم.

وی با بیان اینکه طی سال 2015 آنروا موفق به تجدید بنای 1300 واحد مسکونی در نوار غزه شد، اعلام کرد: در این ارتباط این آژانس موفق به ترمیم بیش از نیمی از خانه‌های آسیب دیده طی دوره زمانی فوق الذکر شده و طی 2 سال گذشته بیش از 20 مدرسه بنا کرده است.

بوشاک اگرچه یکی از سخت‌ترین پرونده‌های پیش روی این آژانس در سال 2017 در نوار غزه را بدلیل موانع موجود در در جذب کمک‌های مالی، پرونده «کمک هزینه اجاره‌بها» عنوان کرد، با این حال گفت: همه طرف‌ها برای تامین نیازهای فلسطینیان ساکن نوار غزه و آرام کردن اوضاع تلاش می‌کنند.

وی درباره عدم اقدام مقامات اسرائیلی در رفع موانع پیش روی کارمندان این آژانس و تعرض به آنها در نوار غزه و کرانه باختری گفت: بسیاری از کارمندان آنروا در سال گذشته نتوانستند، مجوز تردد بین غزه و کرانه باختری را برای انجام فعالیت‌های بشردوستانه دریافت کنند، اما تلاش‌ها برای رفع این مشکلات ادامه دارد.

بوشاک درباره تهدیدات جنگ علیه غزه نیز گفت: ما نیز با ساکنان نوار غزه ابراز همدردی می‌کنیم، اما تاکنون شواهدی بدست نیامده که از احتمال وقوع جنگی جدید سخن بگوید.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول