اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بازداشت دانشجوی فرانسوی به اتهام تدارک حمله تروریستی شدید در خاک فرانسه

منابع قضایی فرانسه از بازداشت یک دانشجوی اهل شهر لیل به ظن تدارک و طرح‌ریزی حملات تروریستی شدید در خاک این کشور خبر دادند.

بازداشت دانشجوی فرانسوی به اتهام تدارک حمله تروریستی شدید در خاک فرانسه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع قضایی فرانسه از محاکمه یک دانشجوی 18 ساله اهل شهر لیل در دادگاه ضدتروریستی پاریس به ظن طرح‌ریزی حمله‌ای تروریستی در خاک این کشور خبر دادند.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، این دانشجوی فرانسوی به اتهام ارتباط مجرمانه با یک گروه تروریستی جنایتکار در دادگاه پاریس محاکمه شد و دادگاه به بازداشت موقت وی رأی داد.

بنابر اعلام یک منبع نزدیک به تحقیق در خصوص این پرونده، این دانشجو که هم‌اکنون تحت بازداشت قرار گرفته، قصد داشته حمله‌ای شدید را در فرانسه انجام دهد و مکان‌های متعددی از جمله مترو شهر لیل و یک مرکز تجاری از اهداف مدنظر وی در انجام این حمله بوده است.

طبق همین منبع، تحقیقات اولیه همچنین حاکی از آنست که وی در شبکه‌های اجتماعی با عده‌ای از افراط‌گرایان در ارتباط بوده است.

براساس این گزارش، تحقیقات مقدماتی در خصوص این دانشجو اواخر ماه دسامبر گذشته در پی اطلاع سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه از تلاش وی برای دست‌یابی به سلاح و مواد منفجره آغاز شد.

این دانشجوی دانشگاه منطقه «ویلنوو» شهر لیل صبح روز سه‌شنبه گذشته توسط عوامل اداره کل امنیت داخلی فرانسه در حومه لیل دستگیر شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول