اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

30 شهروند ترکمنستان به اتهام همکاری با گولنی‌ها زندانی شدند

دادگاه ترکمنستان بیش از 30 شهروند این کشور را به اتهام ارتباط با گروه‌های مرتبط با «فتح‌الله گولن» به 25 سال زندان محکوم کرد.

30 شهروند ترکمنستان به اتهام همکاری با گولنی‌ها زندانی شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه به نقل از «آزادگان»، دادگاه ترکمنستان بیش از 30 نفر از شهروندان این کشور را به اتهام ارتباط با گروه‌های مرتبط به «فتح الله گولن» مخالف دولت ترکیه به زندان محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، در میان این محکومین «رسول آته گلدی اف» و «دولت عطایف» 2 تاجر شناخه ترکمن حضور دارند که به مدت 25 سال زندانی محکوم شده‌اند.

بنا به این گزارش، محکومین مذکور 30 نفر از معلمان سابق و کارکنان مدارس ترکی- ترکمنی وابسته به گولن و تعدادی از تجار این کشور می‌باشند.

طبق منابع خبری، بازداشت گسترده این گروه تجار و آموزگاران سابق به اتهام ارتباط داشتن با سازمان «خدمت» گولن صورت گرفته است.

حکم دادگاه ترکمنستان در مورد این افراد در تاریخ 8 الی 9 فوریه سال جاری صادر شده است و معلمان مراکز گولن به 12 الی 18 سال زندان محکوم شده‌اند.

به گزارش برخی از رسانه‌ها، تعداد این افراد حتی تا 150 نفر نیز می‌رسد که اکثر آنها کارکنان سابق مدارس مشترک ترکی- ترکمنی و مراکز آموزشی متعلق به گولن و تجار معروف ترکمنستان هستند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول