اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

فارس خبر می‌دهد

رونمايی از «جتونيت 940» در دانشگاه نوشيروانی بابل

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل از رونمایی جتونيت 940 نخستین موتور مينی‌جت توربو شارژ آموزشی همزمان با مراسم روز مهندس در این دانشگاه خبر داد.

رونمايی از «جتونيت 940» در دانشگاه نوشيروانی بابل

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، کامیار نیکزادفر عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمام فرآیندهای طراحی، تولید، هم‌بندی و کالیبراسیون موتور توسط اعضای دانشجویی و با راهنمایی اعضای هیأت علمی این دانشگاه انجام شد.

وی با اشاره به هدف اصلی طراحی و ساخت این پروژه، افزود: بکارگیری به عنوان پیشرانه خودروهای تفریحی ورزشی، توسعه دانش ترموترونیک به عنوان یک حوزه میان رشته‌ای جدید در کشور و ترغیب دانشجویان حوزه‌های مختلف مهندسی مکانیک به ورود به عرصه کنترل سیستم­‌های ترمو سیالاتی است.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به این که دانشگاه صنعتی نوشیروانی، نخستین دانشگاهی است که به صورت علمی و عملی به تبیین مفهوم «ترموترونیک» در ایران پرداخته است، تصریح کرد: کاربرد این دانش را در مهار و پایش سیستم­‌های ترمودینامیکی نظیر موتورهای احتراق داخلی، توربین­‌های گاز، پیشبرنده‌های هوا فضایی، نیروگاه­‌ها، پالایشگاه‌ها و سیستم­‌های تأسیسات هوشمند ساختمان بسیار مهم برشمرد.

این مسؤول ابراز امیدواری کرد با همکاری دانشگاه، نخستین آزمایشگاه تحقیقاتی «ترموترونیک» به منظور توسعه این دانش کاربردی در کشور شکل گیرد.

نیکزادفر یادآور شد: فاز نخست توسعه این موتور که مشتمل بر طراحی و ساخت سامانه‌های توربوشارژر، هوا رسانی، محفظه احتراق، روانکاری، خنک‌کاری و سوخت‌رسانی است، در مدت چهار ماه انجام شد و آزمون عملکردی آن نیز با موفقیت انجام شد.

وی فازهای بعدی پروژه را نصب سیستم پس­ سوز، طراحی سیستم ترموترونیکی به‌منظور کنترل موتور و نهایتاً جانمایی موتور روی محصول نهایی اعلام کرد.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ادامه داد: رایزنی­‌های اولیه با برخی شرکت­‌های دانش­‌بنیان برای نصب موتور روی محصولات ورزشی و تفریحی صورت گرفته که نتایج آن به‌زودی اعلام می‌شود.

نیکزادفر مهم‌ترین نتیجه این پروژه را ارتقاء خودباوری و اعتماد به نفس در دانشجویان به منظور حضور در عرصه‌های صنعت کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد با تداوم نگاه حمایتی از اجرای پژوهش‌های کاربردی در دانشگاه، شاهد ارتقاء بیش از پیش حضور دانشجویان این دانشگاه در عرصه­‌های کارآفرینی و صنعتی کشور باشیم.

 انتهای پیام/86040/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول