اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران خبر داد

اختصاص بیش از 65 میلیارد تومان به واحدهای عمرانی 4 و 5 شبکه سد گلورد

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران از اختصاص بیش از 65 میلیارد تومان به واحدهای عمرانی 4 و 5 شبکه سد گلورد خبر داد و گفت: با احتساب کانال 16 کیلومتری با ظرفیت 22 کیلومتر در ثانیه تاکنون 100 میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

اختصاص بیش از 65 میلیارد تومان به واحدهای عمرانی 4 و 5 شبکه سد گلورد


به گزارش خبرنگار فارس از بهشهر، محمدابراهیم یخکشی عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از واحدهای عمرانی 4 و 5 شبکه سد گلورد در روستای قره‌تپه که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شد، گفت: مازندران به لحاظ برخورداری از فرصت‌ها در حوزه اقتصاد پایه بسیار غنی است اما در این حوزه گرفتار عقب‌ماندگی تاریخی شده است.


وی افزود: استان مازندران در تامین آب شرب و مصارف کشاورزی و هم چنین زیرساخت توزیع آب شرب شهری و کشاورزی با مشکل و عقب‌ماندگی مواجه است.
مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران از افزایش 80 درصدی اعتبار در دو سال اخیر خبر داد و گفت: عقب‌ماندگی مازندران در حوزه آب نیازمند همکاری و مساعدت بیشتر است تا این ظرفیت‌ها به فعل تبدیل شوند.


مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه پروژه سد گلورد با اهداف کاربردی درحال پیگیری و اجراست، یادآور شد: تامین آب شرب سه شهرستان ( بهشهر، نکا و گلوگاه)، بحث کشاورزی و برق آبی از جمله اهداف اصلی این پروژه به شمار می‌آید.


وی از دریافت مجوز ماده 23 فاضلاب خبر داد و گفت: با حمایت دولت تاکنون 25هزار هکتار شبکه پایان یافت و مجوز ماده 23 فاضلاب برای سه شهرستان نکا، بهشهر و گلوگاه دریافت شده است.


یخکشی از صنعت برق آبی سخن گفت و افزود: یکی از اهداف این پروژه به‌کارگیری از صنعت برق آبی است که در این زمینه نیروگاه‌هایی برای سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار دارد و پرورش ماهی و استفاده از فرصت‌های تفریحی از دیگر اهداف ما در این پروژه است.


مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران ادامه داد: پروژه شبکه گلورد با مساحت 25 هزار هکتار در پنج واحد عمرانی طرح‌ریزی شده است و واحد عمرانی 1و3 با مساحت 6 هزار هکتار در دوره قبل به بهره‌برداری رسیده است.

 

وی با اعلام اینکه واحد عمرانی دو با مساحت تقریبی 15 هزار هکتار در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید، اضافه کرد: واحد  4و5 با 10 هزار هکتار امروز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به بهره‌برداری رسیده است.


وی با اشاره به افتتاح بخش تکمیلی واحد عمرانی 4 و 5 بیان کرد: برای کل پروژه شبکه گلورد بالغ بر 38 میلیون یورو از بانک توسعه و تعاون اسلامی تهیه شد که 110 میلیارد تومان، ریالی برای این پروژه هزینه شده است.


یخکشی از اختصاص بیش از 65 میلیارد تومان به واحدهای عمرانی 4 و 5 شبکه سد گلورد خبر داد و گفت: به‌طور مستقیم برای واحد عمرانی 4 و 5 شبکه سد گلورد، به‌عنوان زیر پروژه 65 میلیارد تومان هزینه شده است که با احتساب کانال 16 کیلومتری با ظرفیت 22 کیلومتر در ثانیه تاکنون 100میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است و 60 میلیارد تومان هم در مراحل تکمیل هزینه می‌شود.


وی یکی از بارزترین ویژگی شبکه گلورد را همزمانی احداث شبکه با سد دانست و تصریح کرد: همزمانی احداث شبکه با سد یک مزیت به‌شمار می‌آید چرا که در این شرایط میزان بهره‌وری افزایش می‌یابد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران ادامه داد: با توجه به اینکه این طرح در منطقه کم آب استان اجرا می شود تقاضا برای توسعه و کشاورزی از منابع موجود بیشتر است لازم به ذکر است که ما از نظر آب زیرزمینی در مضیقه هستیم و اینجا دشت ممنوعه آب زیرزمینی در شمال کشور است.

انتهای پیام/3141/ج40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول