اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

عملیات تهاجمی جهاد اسلامی علیه منافع فرانسه

جهاد اسلامی در بیانیه خود خواستار خروج فوری تفنگداران فرانسوی شده و از لبنانی ها خواسته است تا به منافع فرانسوی ها در لبنان نزدیک نشوند چرا که هدف حملات آنها قرار دارد.

عملیات تهاجمی جهاد اسلامی علیه منافع فرانسه

رخدادهای 17 اسفند 62

چکیده:

  • امام خمینی: دولت اسلامی در تامین مسکن برای مردم محروم باید به بنیاد مسکن کمک کند.

 

  • سنگین ترین ضد حمله عراق برای بازپس گرفتن جزایر مجنون از زمین و هوا در هم شکست.

 

  • 6 تیپ و 2 گردان بعثی در این حمله متلاشی شد و 1000 سرباز عراقی کشته شدند.

 

  • اولین گروه معتادان به علت عدم ترک اعتیاد از شورآباد به جزایر دورافتاده منتقل شدند.

 

  • عملیات تهاجمی سازمان جهاد اسلامی علیه منافع فرانسه در لبنان آغاز شد.

 

امام خمینی: دولت به بنیاد مسکن کمک کند

سرپرستان و روحانیون بنیادهای مسکن انقلاب اسلامی  سراسر کشور با امام خمینی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند:امیدوارم با کوشش شما و تمامی افراد این بنیاد، مردم محروم و مستضعف ما که در طول تاریخ اسیر خان ها و سرمایه دارها بودند، دارای مسکن شوند.

امام افزودند: لازم است دولت اسلامی هم کمک های لازم را به شما بنماید. انشاءالله مردم ما که همیشه به استضعاف کشیده شده بودند با تلاش و کوشش دارای همه چیز گردند. خدمت شما تنها به یک نسل نیست، بلکه از خدمات شما نسل های آینده هم استفاده می کنند . (1)

 

شکست سنگین پاتک دشمن در جزایر مجنون

بنا بر گزارش های رسیده از جبهه نبرد خیبر ساعت 6 بامداد دیروز عراق با جمع آوری نفرات و به کارگیری کلیه توان رزمی نیروهای خود در منطقه دست به سنگین ترین پاتک به مواضع نیروهای اسلام در جنوب جزایر مجنون زد که در ابتدا آرپی جی زن های شجاع ایرانی تانک های مهاجم دشمن را نابود کردند. همزمان خلبانان تیز پرواز ارتش جمهوری اسلامی نیز با پرواز بر فراز نیروهای عراقی بخش اعظم تجهیزات و نفرات دشمن را از بین بردند.

براساس همین گزارش 6 تیپ زرهی و پیاده و 2 گردان عراق در سنگین ترین پاتک به مواضع نیروهای اسلام در جنوب جزایر مجنون تقریبا متلاشی شد نیروهای دشمن در این ضد حمله از زمین و هوا سرکوب شدند و بیش از هزار تن از نفرات عراقی از بین رفتند. 55 دستگاه تانک و نفربر و خودروی عراقی را منهدم کردند.

گزارش های دیگری نیز حاکیست رژیم عراق حدود 30 تن از سربازان و درجه داران ارتش را به خاطر خودداری از مقابله با نیروهای اسلام اعدام کرد. همچنین بیش از 25 تن از نیروهای ارتش عراق که در منطقه عملیاتی قصد داشتند خود را به نیروهای اسلام تسلیم کنند به طور ناجوانمردانه ای از سوی نیروهای عراقی زیر آتش توپخانه قرار گرفتند که بر اثر آن 8 نفر کشته شدند. در داخل عراق نیز رژیم صدام برای جلوگیری از حرکت مردم و بروز اغتشاشات جدید شهرهای کرد نشین و شهرهای بصره و العماره را به محاصره نیروهای مسلح خود درآورده است و شدیدا از مهاجرت مردم جلوگیری می کند.(2)

 

تبعید معتادان به جزایر دورافتاده

به دنبال اخطارهای مکرر دادسرای انقلاب اسلامی مبارزه با مواد مخدر در رابطه با انتقال معتادین به جزایر دورافتاده دیروز اولین گروه از معتادینی که ترک اعتیاد نکرده اند به حکم دادگاه انقلاب اسلامی مبارزه با مواد مخدر از شورآباد به جزایر دوردست انتقال یافتند.

مسئول روابط عمومی دادسرای مبارزه با مواد مخدر تهران با اعلام این خبر افزود: 170 تن از معتادینی که تا کنون ترک اعتیاد نکرده اند  به حکم دادسستانی این دادسرا از شوراباد به جزایر دور افتاده در جنوب کشور منتقل شدند.(3)

 

انقلابیون لبنانی خواستار محاکمه جمیل شدند

سازمان جهاد اسلامی با انتشار بیانیه ای در مطبوعات دیروز لبنان مسئولیت سه انفجار روزهای اخیر علیه سربازان و مقرهای دیپلماتیک فرانسه در لبنان را بر عهده گرفت. جهاد اسلامی در بیانیه خود خواستار خروج فوری تفنگداران فرانسوی شده و از لبنانی ها خواسته است تا به منافع فرانسوی ها در لبنان نزدیک نشوند چرا که هدف حملات آنها قرار دارد.

از سوی دیگر رهبران گروه های مخالف جمیل رئیس رژیم حاکم لبنان دیروز با صدور بیانیه ای اعلام کردند که لغو سازش نامه بین لبنان و رژیم صهیونیستی از سوی جمیل کافی نیست. رهبران مخالف دولت لبنان خواستار محاکمه مسئولین حمله ارتش لبنان به مناطق شیعه نشین بیروت و روستاهای دروزی نشین در ماه فوریه گذشته شده اند نبیه بری گفته است امین جمیل  اولین کسی است که مسئول این حملات می باشد و باید محاکمه شود.

منابع:

1. اطلاعات، 17 اسفند 62، ص 3
2. کیهان، 17 اسفند 62، ص 26
3. کیهان، 17 اسفند 62، ص 27  
4. اطلاعات، 17 اسفند 62، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول