اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

معاون آموزشی آموزش و پرورش کردکوی:

دانش‎افزایی و به‎روز کردن مباحث درمانی موجب کاهش آسیب‎های اجتماعی می‎شود

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش کردکوی دانش‎افزایی و به‎روز کردن مباحث درمانی را راه کاهش و مقابله با آسیب‎های اجتماعی دانست و گفت: باید از روش‎های به‎روز برای درمان آسیب‎ها و معضلات اجتماعی استفاده کرد.

دانش‎افزایی و به‎روز کردن مباحث درمانی موجب کاهش آسیب‎های اجتماعی می‎شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از کردکوی، داود مصدق عصر امروز در همایش کاهش آسیب‎های اجتماعی با رویکرد تئاتر درمانی، با اشاره به آسیب‎های اجتماعی، اظهار کرد: باید با دانش‎افزایی به خانواده‎ها و دانش‎آموزان مهارت‎های خودمراقبتی و خودکنترلی را به دانش‎آموزان آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه گستره اجتماعی آسیب‎های اجتماعی بالا است، بیان کرد: نمی‎توان به صورت مداوم دانش‎آموزان را در یک دیوار شیشه‎ای و زیر ذره‎بین نظارتی حبس کرد بلکه فرد مورد نظر باید به سلامت روانی برسد تا بتواند از خود مراقبت کند.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش کردکوی با اشاره به مسأله اعتیاد، افزود: در بحث اعتیاد پدر و مادرها باید نمادها و نشانه‎های اعتیاد را بشناسند و با علائم و شاخصه‎های فرد معتاد آشنا باشند.

مصدق خاطرنشان کرد: خانواده‎ای موفق است، که از فرزند خود چند گام جلوتر باشد، خانواده‎ای که با ابزارهای جدید آشنا نیست فرزندان به دلیل عدم آشنایی والدین با محتوای ابزارها دست به اقدامات خطرآفرین می‎زنند، از این رو خانواده‎ها باید با ابزارهای جدید، نیازهای فرزندان و جامعه و آسیب‎های موجود آشنا باشند تا بتوانند در راستای پیشگیری از آن گام بردارند.

وی با بیان اینکه شگردها و روش‎های بسیاری از خانواده‎ها برای مقابله با آسیب‎های اجتماعی اشتباه است، گفت: برخورد قهری والدین با فرزندان نتیجه‎ مطلوبی را در برندارد.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش کردکوی با بیان اینکه خانواده‎ها باید مسائلی همچون اعتیاد را یک مسأله اجتماعی بدانند نه مشکل اجتماعی، خاطرشنان کرد: اعتیاد، طلاق و موضوعات اجتماعی مسأله اجتماعی هستند که می‎توان با ارائه راهکارهای مناسب آن را مدیریت کرد.

مصدق دانش‎افزایی و به‎روز کردن مباحث درمانی را راه کاهش و مقابله با آسیب‎های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: باید از روش‎های به‎روز برای درمان و کاهش آسیب‎ها و معضلات اجتماعی استفاده کرد.

انتهای پیام/83018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول