اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

معاون استاندار گلستان:

گنبدکاووس نگین گردشگری و صنایع دستی گلستان است/ از تداوم کاوش‌ها و رفع حریم در شهر تاریخی جرجان حمایت می‌کنیم

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اینکه استان گلستان در حوزه گردشگری وصنایع دستی بدون گنبدکاووس شناخته شده نیست، گفت: گنبدکاووس نگین گردشگری و صنایع دستی استان گلستان است.

گنبدکاووس نگین گردشگری و صنایع دستی گلستان است/ از تداوم کاوش‌ها و رفع حریم در شهر تاریخی جرجان حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، عبدالقدیر کریمی امروز در نشست مشترک مدیران و مسوولان شهرستان گنبدکاووس با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه باید از ظرفیت نوروز و طرح نوروزگاه برای شناسایی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های گردشگری، تاریخی و مذهبی گنبدکاووس به مردم کشور و گردشگران بین‌المللی استفاده کنیم، اظهار کرد: از همه دستگاه‌ها به ویژه شهرداری می‌خواهیم که با تمام توان نسبت به آماده‌سازی فضای شهر برای پذیرایی از مهمانان و همچنین زیباسازی محوطه شهر و حداقل مقابل درب ادارات خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه امروز دیوار دفاعی در استان گلستان با نام دیوار دفاعی گرگان شناخته می‌شود، افزود: همه می‌دانیم که بخش اعظمی از این دیوار در محدوده جغرافیایی شهرستان گنبدکاووس قرار گرفته است و می‌تواند به عنوان یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری در سطح منطقه مطرح باشد ولی متاسفانه توجه کافی در طی سال‌های متمادی به آن نشده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه شهر تاریخی جرجان یکی از بزرگترین ظرفیت‌های تاریخی استان گلستان برای جذب گردشگر و در حوزه میراث فرهنگی است، گفت: ما آماده‌ایم همه توان خود را به کمک اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیاوریم تا کاوش‌ها در این منطقه ادامه پیدا کند و همچنین نسبت به شناسایی و معرفی این گنجینه عظیم تاریخی به مردم دنیا اقدامات مطلوبی صورت بگیرد.

کریمی با اشاره به اینکه گردشگری و صنایع دستی استان گلستان بدون گنبدکاووس آن‌چنان شناخته شده نخواهد بود خاطرنشان کرد: گنبدکاووس شاخص و نگین استان گلستان در موضوع گردشگری و صنایع دستی است و امیدواریم به اندازه حجم بالای ظرفیت‌های این شهرستان حمایت‌های لازم نیز از ما صورت بگیرد که تاکنون این اهتمام و عنایت به گنبدکاووس شده و از این بابت قدردان مسوولان میراث فرهنگی در استان گلستان هستیم.

وی همچنین خطاب به مدیران و مسوولان شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: با توجه به حضور مسافران و گردشگران در گنبدکاووس در ایام نوروز اگر مدیری قصد دارد در تعطیلات نوروزی از استان خارج شود حتما شخصا با بنده تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را صورت دهد زیرا با توجه به حساسیت‌های موضوع انتخابات و حجم سنگین کار در ستاد تسهیلات سفر نیازمند حضور همه مدیران در صحنه هستیم.

انتهای پیام/ 83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول