اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خبر داد

برگزاری نمایشگاه گردش ایام در موزه آذربایجان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برگزاری نمایشگاه گردش ایام به مناسبت فرارسیدن عید نوروز از تاریخ 29 اسفند ماه 1395 تا 15 فروردین ماه 1396 در بخش اسلامی موزه آذربایجان خبر داد.

برگزاری نمایشگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، مرتضی آبدار در آیین افتتاح این نمایشگاه که امروز صبح 29 اسفند با حضور محمدصادق پورمهدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد، اظهار داشت: نمایشگاه گردش ایام شامل تصویری از تقویم های رقومی موجود در گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک به همراه ویژگی‌های هر ماه و یک موضوع از ابعاد گوناگون تقویم‌های رقومی است.

وی افزود: اصلی‌ترین ویژگی این نمایشگاه را شاید بتوان معرفی تقویم­ های رقومی و همچنین معرفی وجه «کاربردی» آنها دانست. معرفی تقویم­ ها در آستانه سال نو به گونه ای که همگان با آن ارتباط برقرار کرده و بهره گیرند یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه محسوب می‌شود.

آبدار تشریح کرد: مبنای نگارش سناریو این نمایشگاه نگاه به ذات طبیعت گرایانه انسان یا به عبارتی دیگر همزیستی و همراهی انسان با زمان است که حال از آن فاصله بسیاری گرفته و یادآوری این نکته که گاه نیم نگاهی به گردش منظم و بی‌وقفۀ افلاک که موجب پیدایش شب و روز و ماه و فصل و سال و ... می‌شود، می‌تواند از اضطراب هر روزه وی بکاهد ، براین اساس ایده نمایشگاه خود تقویم قرار گرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نمایشگاه گردش ایام چهارمین نمایشگاه مشترک موزه‌های آذربایجان‌شرقی با  موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک  طی دو سال گذشته محسوب می‌شود. 

گزارش فارس حاکی است، ساعات بازدید از نمایشگاه  گردش ایام همه روزه  از ساعت 9 تا 20 در بخش اسلامی موزه آذربایجان خواهد بود.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول