اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری:

ایجاد اشتغال با محوریت گردشگری در ساری رونق می‌یابد/تدوین سند جامع گردشگری در ساری

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری گفت: به‌منظور ایجاد اشتغال، توسعه پایدار، رفع دغدغه رهبری و مردم، ایجاد اشتغال با محوریت گردشگری در ساری رونق می‌یابد.

ایجاد اشتغال با محوریت گردشگری در ساری رونق می‌یابد/تدوین سند جامع گردشگری در ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد محبوب صبح امروز با حضور در ستاد خدمات سفر استان با بیان اینکه مازندران با دارا بودن مواهب طبیعی، تاریخی، فرهنگ و تمدن چند هزار ساله در سالیان متمادی با توجه به شرایط طبیعی خود همیشه محجور بوده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه مازندران ظرفیت کشاورزی بالایی دارد از امکانات صنایع تبدیلی و تولیدی در این بخش بهره‌مند نشد.

وی افزود: مازندران دارای سرمایه انسانی است و بیشترین فارغ‌التحصیل دانشگاهی را دارد اما با معضل بیکاری مواجه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری با اشاره به اینکه استان‌های هم‌جوار مازندران با دریافت امکانات مناسب به توسعه رسیدند اما استان ما همچنان در رکود اقتصادی، نبود اشتغال و منابع درآمدی رنج می‌برد، اضافه کرد: داشتن مواهب طبیعی حمایت اقتصادی است که با رونق گردشگری درآمد پایدار و اشتغال ایجاد می‌شود.

این مسؤول تقویت صنعت گردشگری را سرمایه‌ای برای همه اقشار جامعه در مناطق مختلف دانست و گفت: وقتی مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و امسال هم دغدغه اصلی تولید و اشتغال را داشتند در مازندران باید چشم‌انداز درستی از این بابت ترسیم شود.

محبوب با اشاره به اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی توسعه گردشگری در مرکز مازندران است، ادامه داد: شهرداری ساری چشم‌انداز 20 ساله را برای گردشگری شدن مرکز مازندران تدوین کرد.

وی تصریح کرد: از سال 91 تاکنون شهرداری ساری برنامه‌ریزی دقیقی برای گردشگری شدن مرکز مازندران داشته است حتی پروژه‌های شهری با پیوست فرهنگی، اجتماعی و گردشگری اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری بیان کرد: بوستان ولایت با داشتن چهار موزه، گالری نقاشی، سینما، آمفی تئاتر روباز و بوستان ملل، پارک جنگلی سکوتپه و زارع از پروژه‌های گردشگری در مرکز مازندران است که با کمک فرمانداری و آموزش و پرورش برای توسعه گردشگری در ساری اتفاقات خوبی رقم خورد.

این مسؤول با اشاره به اینکه برای داشتن اشتغال پایدار شهرهای مازندران باید مقصد گردشگران و مسافران قرار گیرد، گفت: ساری‌گردی از اقدامات شهرداری مرکز مازندران بوده است تا با تقویت صنعت توریسم، ساری به‌عنوان مقصد مسافران قرار گیرد.

محبوب استقبال گردشگران خارجی از تور ساری‌گردی را ظرفیت بی‌نظیری برای مردم شهر دانست و ادامه داد: روزانه بیش از یک‌هزار نفر با استفاده از تور ساری‌گردی از ظرفیت‌های گردشگری مرکز مازندران بازید می‌کنند.

وی با اعلام اینکه از ابتدای طرح خدمات سفر تاکنون بیش از 8 هزار نفر از تور رایگان ساری‌گردی بهره‌مند شدند، خاطرنشان کرد: فضاسازی، تبلیغات، نصب المان شهری با رویکرد بومی و محلی، ایجاد کمپ‌های نوروزی در سه نقطه شهر از فعالیت شهرداری ساری در استقبال از سال جدید و میزبانی از مسافران نوروزی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری از توزیع بسته‌های فرهنگی با طراحی ماکت میدان ساعت در مبادی ورودی مرکز مازندران در بین مسافران خبر داد و گفت: امسال دفترچه گردشگری ساری به‌صورت دو زبانه طراحی شد و برای فرهنگ‌سازی نه به پرتاب کردن زباله از خودرو کیسه‌های زباله در این بسته فرهنگی تعبیه شد.

این مسؤول با اشاره به اینکه در طراحی المان‌های شهری و ایجاد جاذبه برای شهروندان و مسافران شب‌های ساری به‌یادماندنی شد، افزود: به فراخور ایام نوروز نصب المان‌های مناسبتی در ساری انجام و با طراحی و نورپردازی در شب جاذبه گردشگری را دو چندان کرد .

محبوب احیا فرهنگی بومی و سنتی را از برنامه‌های ویژه شهرداری در اقدامات فرهنگی دانست و اظهار کرد: نوروزخوانی از سنت‌های قدیمی مازندران است امسال با همت شهرداری و استفاده از هنرمندان بومی به مدت دو روز از عمارت شهرداری تا مرکز شهر نوروزخوانی انجام شد.

وی از اجرای تورهای ورزشی و مهیج برای مسافران نوروزی در تور ساری‌گردی اشاره کرد و افزود: تورهای آفرود، سافاری، غواصی، پاراگلایدر و زیپلاین از سری تفریحاتی است که در تور طبیعت‌گردی اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری با بیان اینکه با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل جزیره‌ای بوستان ملل شاهد برپایی نمایشگاه صنایع دستی هستیم، تصریح کرد: روزانه از ساعت 17 تا 19 در بوستان ملل جشنواره موسیقی آئینی، طنز، نمایش اجرا می‌شود که با محوریت شهدای مدافع حرم است، این برنامه ویژه تا 12 فروردین ادامه دارد.

این مسؤول با اعلام اینکه برای توسعه گردشگری در مرکز مازندران کارگروه گردشگری در معاونت فرهنگی شهرداری ساری راه اندازی شد، گفت: سند جامع گردشگری مرکز مازندران تدوین شد.

محبوب محور توسعه مرکز مازندران را گردشگری دانست و ادامه داد: به‌منظور ایجاد اشتغال، توسعه پایدار، رفع دغدغه رهبری و مردم، ایجاد اشتغال با محوریت گردشگری در ساری رونق می‌یابد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری در بخش پایانی سخنانش، گفت: در تحقق شعار رهبری شهرداری ساری به دور از اقدامات شعاری به‌صورت عملیاتی وارد می‌شود تا تولید و اشتغال در ساری محقق شود.

انتهای پیام/86006/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول