اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

بعد از ظهر امروز انجام شد

کلنگ‎زنی عملیات احداث خط عریض و سکوی تخلیه بارگیری در اینچه‎برون

بعد از ظهر امروز با حضور معاون استاندار گلستان و مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 کشور مراسم کلنگ‎زنی آغاز عملیات احداث خط عریض و سکوی تخلیه بارگیری در ایستگاه اینچه‎برون برگزار شد.

کلنگ‎زنی عملیات احداث خط عریض و سکوی تخلیه بارگیری در اینچه‎برون

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمود ربیعی  بعد از ظهر امروز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: امیدواریم تکمیل و زنجیره کامل مجموعه خط ریلی روز به روز ایجاد شود و در سال جدید به ایستگاه فعال و پایانه صادراتی و وارداتی در حجم بالا تبدیل شویم.
وی تصریح کرد: با توجه به خطوط ریلی در کشورهای همسایه نظیر ترکمنستان، قزاقستان و روسیه ایجاب می‎شد این خط به شبکه ریلی متصل شود و  کالاهای تولیدی در  داخل کشور را از طریق خط آهن که روشی ارزان‎تر است را صادر کنیم.
معاون استاندار گلستان اعتبار لازم برای تعریض خط ریل ترکمنستان به ایران را 150 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با انجام خط عریض ترکمنستان مبلغ زیادی که تجار و بازرگانان برای صادرات و واردات کالا در گذشته پرداخت می‎کردند حذف و هزینه تمام شده تجار کاهش می‎یابد در نتیجه سرعت بیشتری برای حمل و نقل کالاها را شاهد خواهیم بود.
ربیعی خاطرنشان کرد: هر چه هزینه حمل و نقل کالا کم شود مسیر صادرات و واردات تسهیل و پایانه مرزی از لحاظ اقتصادی فعال‎تر خواهد شد.
وی با بیان اینکه با ایجاد خط عریض و سکوی تخلیه بار 3 هزار و 200 متر خط عریض وارد کشور می‎شود افزود:عرض این خط یک هزار و 520 میلی‎متر است و امیدواریم تا پایان خرداد ماه سال جاری افتتاح شود.
انتهای خبر/83017

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول