اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کنگره آمریکا: ترامپ برای حمله به سوریه باید از ما مجوز بگیرد

جمعی از اعضای دموکرات سنای آمریکا به «دونالد ترامپ» هشدار دادند برای هر اقدام نظامی علیه سوریه، باید ابتدا مجوز کنگره را دریافت کند.

کنگره آمریکا: ترامپ برای حمله به سوریه باید از ما مجوز بگیرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از آنکه رئیس‌جمهور آمریکا از عزم خود برای اقدام علیه دولت قانونی سوریه سخن گفت، کنگره هم برای حفظ جایگاه نظارتی خود به تکاپو افتاد.

ترامپ امروز تهدید کرده بود که «باید اتفاقی در مورد سوریه بیافتد.» بهانه همه این لفاظی‌ها، حمله مشکوک به خان شیخون است.

در واکنش به این تهدید ترامپ، سناتور «بن کاردین» از اعضای ارشد دموکرات‌های سنا به سی‌ان‌ان گفت که ترامپ برای حمله به سوریه، باید مجوز جنگ را از کنگره دریافت کند.

سناتور کاردین گفت که ترامپ نباید مانند «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با رجوع به قانون ضدتروریسم سال 2001 و با پوشش «حمله محدود»، جنگی تمام‌عیار در سوریه راه بیاندازد.

وی در این خصوص گفت: «اگر تصمیم بگیریم که در سوریه اقدام نظامی کنیم، او (ترامپ) واقعاً باید به کنگره بیاید. تاکنون برای حمله به دولت بشار اسد هیچ مجوزی صادر نشده است.»

سناتور «کریس مورفی» از حوزه انتخابیه کانکتیکات هم نظر مشابهی داشت و گفت که ترامپ مجوز حمله به دولت قانونی سوریه را ندارد.

سناتور مورفی به سوء استفاده اوباما از قانون ضدتروریسم اشاره کرد و گفت: «در سال 2013 هم ایده انداختن بمب درون یک جنگ داخلی، ایده بدی بود؛ در سال 2017 این ایده، بدتر است.»

دو روز پیش رسانه‌های وابسته به معارضین سوری مدعی حمله شیمیایی به منطقه «خان شیخون» در جنوب ادلب شدند.

در پی این گزارش‌ها، دولت و ارتش سوریه با صدور بیانیه‌ای هرگونه استفاده از مواد شیمیایی را رد کردند. وزارت دفاع روسیه ساعتی بعد اعلام کرد انتشار این مواد ناشی از انفجار یک انبار تسلیحات شیمیایی متعلق به گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه در اثر حمله هوایی بوده است.

با وجود آنکه هنوز هیچ تحقیقات مستقلی در مورد این حادثه صورت نگرفته، دولت‌ها و رسانه‌های غربی دمشق را عامل این حادثه معرفی کرده‌ و در حال اعمال فشار به دولت سوریه هستند.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول