اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

آیت‌الله عبادی:

اقدام به قانون اساسی می‌توانست ما را در دنیا در مسئله فرهنگی سرآمد کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از اینکه ما فقط نام مسلمانی را به یدک می‌کشیم، گفت: اگر ما عرضه می‌داشتیم، نظام ما که قانون اساسی ما است اگر مدنظر می‌بود و اگر ما عادلانه عمل می‌کردیم، در ظرف ده سال اول باید همه کشورهای غربی را از لحاظ فرهنگی تصرف می‌کردیم.

اقدام به قانون اساسی می‌توانست ما را در دنیا در مسئله فرهنگی سرآمد کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار قائم مقام بنیاد مهدی موعود(عج) کشور اظهار داشت: شناخت حضرت مهدی(عج) در بحث‌های تخصصی یک رشته‌ای است، اما یک شناسایی خارج از شناسنامه حضرت دارد که همه طوایف نسبت به جاذبه آن تحت تاثیر هستند و آن بحث عدالت است.

وی با اشاره به حضور افرادی در مراسم اربعین با وجود مسلمان نبودن تصریح کرد: در اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) امروز یک حرکتی آغاز شده که تایید همین موضوع را می‌کند، آنهایی که در این حرکت راه می‌افتند و تخصصی در شناخت حضرت مهدی ندارند و خیلی‌ها هم مسلمان نیستند، ولی همراه این حرکت می‌شوند فقط علت آن این است که آنها امام مهدی(عج) را به مسئله حق و عدل می‌شناسند و انگیزه‌اش را این می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به نامه‌های مقام معظم رهبری به جوانان اروپا تاکید کرد: این نامه‌ها نشان می‌دهد جهان به موقع بیدار خواهد شد و این قضیه در فطرت انسان‌ها وجود دارد.

عبادی با بیان اینکه بنابراین یک شناخت این چنینی در چهارچوب شناسنامه عدل که دیگر ظلم بس است و دنیا لبریز از ظلم شده است وجود دارد، افزود: برنامه‌های شما نیز باید تکیه اصلی آن به این آرمان باشد زیرا مردم خودشان دنبال این شناخت می‌روند، چون از ظلم به تنگ آمده‌اند.
وی خاطرنشان کرد:‌ این مسئله‌ آرمان‌ها در کتاب المختصر ابن حجر هیثمی  آمده است که وی با اشاره به صیحه آسمانی که از نشانه‌های حتمی ظهور است می‌گوید محتوای این صیحه که در آخرالزمان دنیا را فرا می‌گیرد این است که انَّ الحق فی آل محمد و این موضوع امروز خیلی طرفدار دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از اینکه ما فقط نام مسلمانی را به یدک می‌کشیم، گفت: اگر ما عرضه می‌داشتیم، نظام ما که قانون اساسی ما است اگر مدنظر می‌بود و اگر ما عادلانه به آن عمل می‌کردیم، در ظرف ده سال اول باید همه کشورهای غربی را از لحاظ فرهنگی تصرف می‌کردیم.

عبادی با بیان اینکه چند سال است که مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کنند و ما گوش شنوا نداریم، بیان کرد: این در حالی‌ است که مسئله اقتصادی مسئله اصلی نیست، بلکه مسئله فرهنگی مسئله اصلی ما است اما فرهنگ ما شده یک فرهنگ اقتصادپرست.
مشکل ما با اجرا و نظر و اقدام عادلانه حل می شود. 

معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور نیز در این دیدار گفت: با توجه به اینکه رویکرد بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فرهنگی و آموزشی است خواهشی که از شما داریم این است که به دلیل ارتباطی که شما با حوزه‌های علمیه دارید، طلاب را تشویق کنید که در خصوص بحث مهدویت فعال باشند و در مباحث شرکت کنند.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدصادق کفیل تصریح کرد: می‌دانیم که در کارهای فرهنگی هر اتفاقی بخواهد بیفتد باید با حوزه پیوند برقرار کند و دور بودن از حوزه کاری ابتر است و به نتیجه مطلوبی نمی‌رسد.

وی افزود: بنیاد مهدویت در محورهای متعدد برنامه‌ریزی می‌کند ولی اصل بنیاد مهدودیت با نگاه نماینده مقام معظم رهبری در استان‌ها شکل می‌گیرد و هر چه نماینده مقام معظم رهبری در استان صلاح بدانند همان انجام می‌شود.

انتهای پیام/69037/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول