اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس در گفت‌وگو با فارس خبر داد

بررسی آخرین وضعیت معاملات بازار پایه پس از امضای بیانیه پذیرش ریسک/ بازار پایه آرام گرفت

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس گفت: پیش از الزام امضای بیانیه ریسک در کارگزاری‌ها، بارها بر این نکته که معامله در بازار پایه با ریسک همراه است تاکید شده و در واقع وجود ریسک­ در معاملات سهام و حق تقدم خرید سهام در بازار پایه فرابورس ایران موضوع جدیدی نیست.

بررسی آخرین وضعیت معاملات بازار پایه پس از امضای بیانیه پذیرش ریسک/ بازار پایه آرام گرفت

بهنام محسنی در گفت و گو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس با بیان اینکه سرمایه‌گذاران بازار پایه ب و ج تا روز 31 اردیبهشت و حدود یک ماه برای امضای فرم پذیرش ریسک معاملات سهام و حق تقدم خرید سهام در بازار پایه فرابورس ایران فرصت دارند، گفت: قرار نیست که پیش از فرا رسیدن این موعد دسترسی مشتریان آنلاین مسدود شود.

محسنی با تاکید بر اینکه دسترسی هیچ یک از معامله‌گران آنلاین مسدود نشده، افزود: تاکنون بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار پایه از طریق سیستم‌های شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات برخط مراجعه و اقدام به تایید بیانیه به صورت آنلاین کرده‌اند و حتی نیاز به مراجعه حضوری نبوده است.

وی در پاسخ به این پرسش فارس که اگر شخصی برای پذیرش ریسک اقدام نکند چه اتفاقی خواهد افتاد، یادآور شد: اگر تا 31 اردیبهشت سرمایه‌گذاری موفق به تایید بیانیه چه به صورت الکترونیکی و چه حضوری نشود همچنان می‌تواند معامله کند و تنها دسترسی آنلاین اینگونه سرمایه‌گذاران مسدود خواهد شد که پس از مراجعه حضوری به کارگزاری و پذیرش ریسک، مجددا امکان معاملات آنلاین را خواهند داشت.

محسنی در پاسخ به شایعات مطرح شده در خصوص توقف نمادها تاکید کرد: نمادی قرار نیست به دلیل موضوع بیانیه ریسک متوقف شود ضمن آنکه فرابورس وضعیت و جایگاه کنونی هر شرکت را هم از طریق کدال به عموم و هم از طریق نامه به تمامی ناشران بازار پایه اعلام کرده است و توقف و انتقال نمادهای مشمول به بازار ج طبق اعلام قبلی همان 31 مردادماه خواهد بود.  

به گفته وی آشنایی با مقررات، به سرمایه‌گذاران امکان معامله می‌دهد تا نسبت به حقوق و تعهدات خودآگاهی و پذیرش کامل داشته باشد که امکان این آشنایی از طریق بیانیه یادشده فراهم شده است.

محسنی با بیان اینکه معاملات بازار پایه هم اکنون به تعادل رسیده و صف‌های خرید و فروش از بین رفته است، یادآور شد : کارگزاری‌ها تا پایان اردیبهشت‌ماه زمان دارند این بیانیه را به امضای سرمایه‌گذاران دو تابلو پایه "ب" و "ج" برسانند.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول