اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان غربی

مدیر حوزه علمیه امام خمینی ارومیه:

مطالبات امروز از طلبه متفاوت با گذشته است

مدیر حوزه علمیه امام خمینی ارومیه گفت: مطالباتی که امروز از یک طلبه وجود دارد نسبت به گذشته متفاوت است.

مطالبات امروز از طلبه متفاوت با گذشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، شب گذشته طی مراسمی که به مناسبت روز ولادت امام سجاد علیه السلام و روز معلم در  حوزه علمیه امام خمینی ارومیه و  با حضور مدیر و معاونان حوزه علمیه امام خمینی ارومیه برگزار شد، از اساتید و طلاب نخبه علمی، اخلاقی و پژوهشی حوزه علمیه امام خمینی ارومیه تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم حجت الاسلام جواد  ارجمندی مدیر حوزه علمیه امام خمینی ارومیه با اشاره به ویژگی‌های طلبه ایده‌آل گفت: طلبه‌گی فقط درس خواندن و امتحان دادن و نمره قبولی گرفتن نیست، طلبگی یعنی اینکه تمام شئونات طلبگی در یک انسان جمع شود تا مصداق یک طلبه ایده‌ال باشد، طلبه باید از نظر علمی و اخلاقی مصداق یک انسان بارز که الگوی جامعه است باشد.

وی ادامه داد: برخی‌ها آدرس را اشتباهی آمده‌اند و این یعنی سردرگمی و این یکی از عوامل ناامیدی چنین افرادی در حوزه می‌باشد،
برخی‌ها خیال می‌کنند حوزه آمدن یعنی این که فقط در یک مسجدی باشند و یا دریک اداره‌ای مشغول به کار باشند و این نوع نگرش سطحی است و هدف و آرمان طلبگی باید بلند باشد چرا که طلبه امروز با طلبه ده‌ها سال قبل تفاوت دارد و آنچه را که مردم از یک طلبه می‌خواهند متفاوت با درخواست‌های گذشته است.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی ارومیه به رعایت آداب و اخلاق طلبگی اشاره کرد و افزود: یکی از عواملی که باعث تاثیرگذاری در بین مردم می‌شود رعایت اداب و اخلاق طلگبی است، چرا که  مردم انتظار دارند طلبه به آنچه که خود می‌گوید عمل کند و در غیر این صورت کلامش در بین مردم تاثیرگذار نخواهد بود و مردم وی را از جامعه طرد خواهند کرد.

لازم به ذکر است که از اساتید و همچنین 24 نفر از طلاب برگزیده حوزه در این مراسم تجلیل شد.

انتهای پیام/1031/2/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول