اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گیلان

نایب رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مجلس:

یک‌هزار میلیارد تومان رانت از صندوق ذخیره فرهنگیان مشخص شد

نایب رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مجلس گفت: تاکنون رانت، حیف‌ومیل و سوء مدیریت یک‌هزار میلیارد تومان از منابع صندوق ذخیره فرهنگیان که به افراد خاص پرداخت شده، مشخص شد و بررسی‌ها ادامه دارد.

یک‌هزار میلیارد تومان رانت از صندوق ذخیره فرهنگیان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مجلس در دو بخش اظهار کرد: هفته گذشته تحقیق و تفحص از بانک سرمایه آغاز شد و این امر به دلیل تأخیر در پاسخ به نامه‌ها بود.

وی به دستیابی به نتایجی در تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و افزود: تاکنون حدود یک‌هزار میلیارد تومان از دارایی‌ها و اموال صندوق ذخیره فرهنگیان به نحوی مورد سوء استفاده قرار گرفته یا از طریق وام‌های بدون وثیقه یا وثیقه پایین و معاملات کاغذی که ایجاد شد، سبب حیف‌ومیل بسیاری از منابع به دلیل سوء مدیریت در سال‌های 93 تا 95 شده است.

نایب رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق فرهنگیان مجلس با بیان اینکه افرادی منابع فرهنگیان را به نحوی در مسیری به‌کار گرفتند که در راستای تولید و منافع و مصالح ملی نبود، تصریح کرد: سرمایه صندوق ذخیره فرهنگیان برای منافع شخصی تعداد انگشت‌شماری افراد بوده و از طریق رانت به این منافع دست پیدا کردند.

عباسی از تنظیم مستنداتی به مبلغ یک‌هزار میلیارد تومان از 8 هزار و 500 میلیارد تومان حیف‌ومیل صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و بیان کرد: در تلاش هستیم مستندات را به طور شفاف و روشن به مجلس شورای اسلامی گزارش کنیم.

وی، تغییر مدیرعامل بانک سرمایه را سبب تأخیر در تحقیق و تفحص از این بانک عنوان کرد و گفت: امیدواریم مسؤولان آموزش و پرورش و بانک سرمایه همکاری لازم را داشته باشند تا زودتر بتوانیم به طور شفاف و روشن مستندات را جمع‌بندی کرده و به مجلس شورای اسلامی ارائه کنیم.

سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص از صندوق فرهنگیان مجلس با اشاره به اینکه یک‌هزار میلیارد تومان پرداخت شده به افراد خاص به دلیل رانت، حیف‌ومیل و سوء مدیریت است، خاطرنشان کرد: پرداخت‌ها در چارچوب قانون نبوده بلکه سلیقه‌ای عمل شده و این امر به دلیل شرایط ویژه حاکم در این صندوق اتفاق افتاده است.

عباسی، خلاء قانونی در صندوق ذخیره فرهنگیان را سبب ایجاد شرایط ویژه برای اعضای هیأت مدیره این صندوق عنوان کرد و یادآور شد: اعضای هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان به دلیل خلاء قانونی تاکنون دور از تیررس سازمان‌های نظارتی بودند و از این فرصت سوء استفاده کرده و اموال فرهنگیان را بین افراد خاص توزیع کردند.

وی با بیان اینکه بخشی از سوء استفاده از منابع صندوق ذخیره فرهنگیان در قالب شرکت‌های لیزینگ خودرو انجام شده است، اظهار کرد: بخشی از سوء استفاده در قالب تهاتر اموال انجام شده و این امر با قیمت کارشناسی پایین یا غیر کارشناسی انجام شده است و به‌زودی پس از تأیید مستندات در کمیته تحقیق و تفحص از صندوق فرهنگیان مجلس از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع داده می‌شود.

انتهای پیام/84001/آ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول