اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

رویترز:

تمرکز قاضی آمریکایی روی وکیل رضا ضراب/ آیا ایران برای ضراب وکیل گرفته است؟

قاضی دادگاه رضا ضراب اعلام کرد: از این پس بر روی این موضوع که چه کسی برای رضا ضراب در آمریکا وکیل گرفته است، تمرکز خواهد کرد.

تمرکز قاضی آمریکایی روی وکیل رضا ضراب/ آیا ایران برای ضراب وکیل گرفته است؟

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، ریچارد برمان قاضی منطقه منهتن اعلام کرد: در حال حاضر تمرکز پرونده رضا ضراب، تاجر ترکیه‌ای ایرانی‌الاصل که در حال حاضر در آمریکا در بازداشت به‌‌سر می‌برد، بر سر این موضوع است که چه کسی برای دفاع از این متهم وکیل گرفته است.

در حال حاضر تیمی از وکلا شامل رودولف جیولیانی در دادگاه از رضا ضراب دفاع می‌کند. دادگاه این سؤال را مطرح کرده است که آیا جیولیانی و همکاران وی از سوی ایران، آمریکا یا ترکیه برای دفاع از رضا ضراب استخدام شده‌اند.

در حال حاضر رضا ضراب متهم است که تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نقض کرده است.

این تاجر ترک هرگونه اتهام در این رابطه را رد کرده و با استخدام وکلایی نظیر جیولیانی و موکاسِی در تلاش است تا از طریق راه‌حل دیپلماتیک، اتهامات علیه خود را با مقامات آمریکایی حل‌وفصل کند.

در حال حاضر هر دو وکیل ضراب هم با مقامات آمریکایی و هم با رئیس‌جمهور ترکیه در این رابطه گفت‌وگو کرده‌اند. رئیس‌جمهور ترکیه معتقد است آمریکا در زمینه اتهامات وارده به رضا ضراب انگیزه‌های نهانی دارد.

جیولیانی که یکی از مشاوران دونالد ترامپ محسوب می‌شود، اعلام کرده است که مقامات هر دو کشور تمایل دارند این مسئله از طریق توافق دیپلماتیک حل‌وفصل شود.

در حال حاضر 8 بانک آمریکایی متهم هستند که با رضا ضراب در نقض تحریم‌های ایران همکاری کرده‌اند و این بانک‌ها در تلاش هستند تا با حمایت از وکلای ضراب از اتهامات وارده مبرا شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول