اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

ظریف وارد کابل شد/ وزیر خارجه با ربانی دیدار کرد

وزیر خارجه ایران به منظور رایزنی یک روزه با مقامات عالی‌رتبه افغانستان وارد کابل شد و در بدو ورود با همتای افغان خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف وارد کابل شد/ وزیر خارجه با ربانی دیدار کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در صدر یک هیات سیاسی به منظور گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه افغانستان، وارد کابل شد.

ظریف در این سفر که به دعوت همتای افغانش انجام شد، با مقامات افغانستان راه‌های گسترش مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در اولین دیدارش با مقامات افغان با صلاح‌الدین ربانی همتای افغان خود دیدار کرد.

 

 

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته (شنبه) با اعلام خبر سفر ظریف به افغانستان اظهار داشت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی وزیر امور خارجه افغانستان بامداد (یکشنبه) در رأس یک هیات بلندپایه سیاسی به کابل می‌رود.

وزیر خارجه قرار است همچنین با اشرف غنی رئیس جمهور، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی و تعداد دیگری از مقامات عالیرتبه افغانستان ملاقات کند.

قرار است در این سفر پیرامون ابعاد مختلف روابط دوجانبه و چگونگی ارتقاء سطح مناسبات دو کشور و همچنین آخرین  تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز گفت‌وگو و رایزنی‌هایی صورت پذیرد‌.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه 13 اردیبهشت نیز در رأس یک هیأت بلندپایه سیاسی، امنیتی، نظامی و انتظامی و به منظور پیگیری ویژه حادثه شهادت 9 مرزبان ایرانی سفری هفت ساعته به اسلام‌آباد پایتخت پاکستان داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول