اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمان

مدیر مرکز اسناد ملی جنوب شرق كشور:

معرفی مشاهیر بهترین پیوست فرهنگی توسعه کرمان است

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق كشور گفت: معرفی مشاهیر و پیشینه کرمان بهترین پیوست فرهنگی برای توسعه استان است.

معرفی مشاهیر بهترین پیوست فرهنگی توسعه کرمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد محمودآبادی صبح امروز در جلسه تعامل و هم‌اندیشی در زمینه تدوین کتاب «تاریخ عدلیه در کرمان» با تبریک هفته اسناد ملی و میراث مکتوب ایران اظهار داشت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی به عنوان یک مرجع که وظیفه حفظ و نگهداری و جمع‎آوری اسناد را بر عهده دارد، منبعی کاملاً قابل استناد است که می‎تواند، تاریخ شفاهی سازمان‌ها را تدوین کند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد و پیشینه سازمان اسناد و کتابخانه ملی فرهنگی است، بیان داشت: ضرورت دارد، فرهنگ همزمان با توسعه استان پیش برده شود.

محمودآبادی تصریح کرد: یکی از نقاط ضعفی که همواره در تمام حوزه‌‌های توسعه‌ای و اقتصادی وجود داشت، عدم توجه به توسعه اجتماعی و فرهنگی بود که در سال‎های اخیر توجه بیشتری به آن شده، اما هنوز به صورت عملی پیاده‎سازی نشده و روی کاغذ مانده است.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور ادامه داد: تدوین کتاب «تاریخ عدلیه در کرمان» حائز اهمیت است، زیرا ما هرگز یک تاریخ مکتوب و مصور از دستگاه‎های دولتی در استان کرمان نداشتیم.

وی افزود: توجه به تاریخ و تمدن از اولویت‌های سازمان اسناد است و معرفی مشاهیر و پیشینه کرمان بهترین پیوست فرهنگی برای توسعه استان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی متعهد است، تمام اسناد، مدارک و مستنداتی که در آرشیو ملی ایران وجود دارد در راستای تدوین این کتاب ارائه کند.

انتهای پیام/3388/ژ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول