اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قم

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

انتظار فرج امام زمان(عج) افضل اعمال است

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه انتظار فرج امام زمان افضل اعمال است، گفت: امروزه تصور می‌کنیم انتظار فقط یک اعتقاد است و قلبا فقط اعتقاد داشته باشیم ولی درحالی که انتظار باید در عمل باشد و کارهای مثبتی برای ظهور حضرت انجام دهیم.

انتظار فرج امام زمان(عج) افضل اعمال است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی پنجشنبه شب همزمان با شب نیمه شعبان در جمع زائران و عاشقان امام زمان(عج) در مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: همه افرادی که این نعمت از سوی پروردگار نصیب‌شان شده و در این شب در مسجد مقدس جمکران حضور دارند سپاسگزار خداوند هستند و دعاگوی خیل عظیم مشتاقان و علاقه‌مندان به حضرت که آرزو داشتند در این مکان مقدس باشند، خواهند بود.

وی اضافه کرد: شب نیمه شعبان گذشته از عظمت ولادت امام زمان(عج)، خود به خود از عظمت ذاتی برخوردار بوده و پیش از میلاد حضرت نیز اهمیت بالایی داشته است.

این استاد حوزه با اشاره به اهمیت احیا در شب نیمه شعبان ابراز کرد: در روایتی از امام باقر(ع) آمده شب نیمه شعبان، جزء برترین شب‌ها بعد از شب‌های قدر است و امیرمومنان(ع) نیز فرموده‌اند دوست دارند در شب اعیاد فطر و قربان، اول ماه رجب و شب پانزدهم ماه شعبان احیا بگیرند.

حسینی قمی تصریح کرد: در روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) آمده در شب نیمه شعبان فرشته وحی، نازل شده و گفته در این شب نباید خواب و استراحت داشته باشید و وقت راز و نیاز است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اعمال شب نیمه شعبان شب زنده‌داری است، عنوان کرد: یکی از اعمال مستحب در شب نیمه شعبان خواندن دعای کمیل است و راوی این دعا، جناب کمیل گفته امیرالمومنین(ع) در شب نیمه شعبان این دعا را به من یاد دادند و حضرت آن را با گذاشتن سر بر سجده دعا را می‌خواندند.

این استاد حوزه علمیه ابراز کرد: خواندن دعای کمیل و نماز جعفر تیار، گفتن تسبیحات، احیا گرفتن و... ازجمله اعمال در شب نیمه شعبان است ولی برترین آنها خواندن زیارت حضرت سید الشهداء(ع) است و محدث قمی آورده زیارت عاشورا را در چنین شبی زیر آسمان بخوانید.

قمی با بیان اینکه از خدا می‌خواهیم در عصر غیبت بر معرفت ما بیافزاید، گفت: برابر هجمه‌های دشمن می‌توانیم با معرفت نجات پیدا کنیم و معرفت هم از خداشناسی، پیامبرشناسی و امام‌شناسی شروع می‌شود.

وی اضافه کرد: به دنبال معرفت و جلسات خوب و مذهبی باشیم، برنامه‌های دینی را دنبال کنیم، در رسانه ملی اگر برنامه خوبی است ببینیم، کتاب‌ها و سی دی ارزشمند تهیه کرده و معرفت به دست بیاوریم و بر آن بیافزاییم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زیارت آل یاسین در شب نیمه شعبان سفارش شده است، گفت: یکی از بهترین زیارت‌های امام زمان (عج) زیارت آل یاسین است و امروز مراجع بزرگوار تقلید و دلسوزان دین تاکید دارند روزتان را با تلاوت سوره مبارک یس و خواندن زیارت آل یاسین و هدیه آن به حضرت ولی‌عصر(عج) آغاز کنید.

این استاد حوزه تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله قاضی سفارش کردند شب نیمه شعبان سه بار سوره یس، به نیت سلامتی، طول عمر و وسعت رزق تلاوت شود.

وی با تاکید بر اینکه انتظار فرج امام زمان افضل اعمال است، اظهار کرد: امروزه تصور می‌کنیم انتظار فقط یک اعتقاد است و قلبا فقط اعتقاد داشته باشیم ولی درحالی که انتظار باید در عمل باشد و کارهای مثبتی برای ظهور حضرت انجام دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی تاکید کرد: علائم ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) را در این حد تنزل ندهیم که هرکس چهار حدیث را کنار هم گذاشت و گفت امام زمان فردا یا پس فردا ظهور می‌کند، فلانی سید یمانی، سید حسنی، سفیانی و ... است؛ شیعه در طول تاریخ بیدار و هوشیار بوده و باید این مهم را حفظ کند.

وی ادامه داد: شیعه‌ای که آنقدر بیدار و صحابی خاص امام است، نباید امروز مورد تاثیر فضاهای غلط، قرار بگیرد؛ چطور در مسائل، احکام دینی واجبات و حلال و حرام سراغ مراجع تقلید می‌رویم، آن وقت در علائم ظهور به حرف این عزیزان توجهی نداریم.

این استاد حوزه یادآور شد: نباید به هر کسی که بساطی باز کرد و گفت سید یمانی هستم و خبر دارم امام زمان(عج) فلان ساعت و فلان روز ظهور می‌کند، توجهی داشته باشیم.

انتهای پیام/78009*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول