اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

فراخوان جشنواره نمایشنامه‌نویسی «حکیم سخن» منتشر می‌شود

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: فراخوان جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی حکیم سخن با هدف ارج نهادن و پاسداشت جایگاه فردوسی و شاهکار بی‌مانند وی، شاهنامه منتشر می‌شود.

فراخوان جشنواره نمایشنامه‌نویسی «حکیم سخن» منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از واحد خبر روابط عمومی حوزه هنری خراسان رضوی، سید جواد رفائی گفت: شاهنامه یکی از شاهکارهای ادبی جهان بوده، مجموعه‌ای دلپذیر از معارف ارزنده بشری است.

وی افزود: دامنه این معارف، به اندازه‌ای گسترده است که این اثر بزرگ را از جمله آثار حماسی محض فراتر برده، آن را به دایرة‌المعارفی از اخلاق، علم و دانش، تعلیم و تربیت، عدل و داد تبدیل کرده است.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه با اندک تأملی در شاهنامه، تأثیر تعلیمات ادیان الهی را در آن در می‌یابیم ادامه داد: آنچه در این زمینه بیشتر جلوه‌گری می‌کند، پیوند بسیار عمیق شاهنامه با مبانی اسلام و بهره‌مندی از قرآن و کلام امامان معصوم است.

رفائی متذکر شد: در این راستا، با هدف ارج نهادن و پاسداشت جایگاه حکیم سخن فردوسی و شاهکار بی مانند وی شاهنامه، همچنین تاثیر جلوه‌های زیبا و نمود آن در زندگی اقوام ایرانی، نخستین جشنواره ملی «حکیم سخن» با موضوع شاهانامه فردوسی برگزار می‌شود.

وی، این جشنواره را شامل دو بخش نمایشنامه‌نویسی و پژوهشی برشمرد و یادآور شد: زمان برگزاری این جشنواره، 24 و 25 اردیبهشت ماه سال آینده، همزمان با بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی است، علاوه بر این، پس از انتشار فراخوان در مدت زمان تعیین شده، آثار ارسال شده به دبیرخانه در حوزه هنری خراسان رضوی، مورد بازخوانی و داوری قرار گرفته و طی مراسمی در 25 اردیبهشت ماه سال آینده، آثار برگزیده معرفی می‌شود.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول