اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی رامیان:

پرورش کرم ابریشم در رامیان هنوز سنتی است

مدیر جهادکشاورزی رامیان گفت: یکی از مشکلاتی که نوغانداران شهرستان رامیان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند جایگاه پرورش کرم ابریشم است که متاسفانه در این شهرستان به صورت سنتی انجام می‌شود.

پرورش کرم ابریشم در رامیان هنوز سنتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یدالله رجبلو صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: نوغانداری به صورت سنتی در شهرستان رامیان از دیرباز رایج بوده است و چندسالی است که به سمت نوغانداری مدرن پیش می‌رویم.

وی تصریح کرد: در سال جاری 130 جعبه تخم نوغان در بین نوغانداران توزیع شد و پیش‌بینی می‌کنیم پنج تن پیله تر از نوغانداران شهرستان رامیان تحویل بگیریم.

مدیر جهادکشاورزی رامیان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال قیمت خرید تضمینی 18 هزار تومان باشد و خرید و فروش آن بیش از 20 الی 25 هزار تومان انجام گیرد.

رجبلو از آغاز برداشت نوغان در شهرستان رامیان خبر داد و یادآور شد: نوغانداران از ابتدای اردیبهشت‌ماه فعالیت خود را آغاز کردند و تا نیمه‌اول خرداد به پایان خواهد رسید.

وی گفت: جایگاه پرورش کرم ابریشم در شهرستان رامیان به صورت سنتی است و هنور برخی نوغانداران در منازل خود این فعالیت را انجام می‌دهند و متاسفانه یکی از مشکلات نوغانداران این شهرستان محسوب می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی رامیان افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که همواره در زمینه کرم ابریشم وجود داشته است مشکل بازرگانی بوده است و در سنوات گذشته توتستان‌های بسیاری در شهرستان رامیان داشتیم ولی متاسفانه طی 10 سال گذشته تاکنون برخی از توتستان‌های ما تخریب شدند و ما درصدد هستیم مجددا توتستان‌ها را توسعه ببخشیم.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول