اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

البرز

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه امام رضا (ع) مطرح کرد

استقرار قرارگاه اقتصاد مقاومتی در فردیس/ فردیس قطب چرم و دوزندگی استان البرز

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه امام رضا (ع) گفت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستان فردیس مستقر شده است.

استقرار قرارگاه

محمد زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس با تأکید بر اجرای برنامه‌هایی در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن این مهم گفت: اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین تأکیدات مقام معظم رهبری است که می‌تواند ما را به اقتصاد پایدار نیز برساند.

وی افزود: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد و توانایی‌های موجود را شناسایی و در مسیر عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و توسعه به کار گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) در بخشی از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های انجام شده در راستای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: با تمهیدات اندیشیده شده و برای تحقق اهداف مورد نظر در زمینه اقتصاد مقاومتی، طی یک پژوهش دانش‌بنیان، قرارگاه اقتصاد مقاومتی در فردیس راه‌اندازی شد.

زارعی در ادامه به یکی از ظرفیت‌های اقتصادی فردیس اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه فردیس در زمینه چرم و دوزندگی دارای پتانسیل‌های بسیار بالایی است لذا این ظرفیت باید معرفی شده و با حمایت بیشتر به سمت توسعه اقتصادی پیش رفت.

وی با اشاره به اینکه صنعت چرم در این شهرستان را می‌توانیم به عنوان قطب چرم و دوزندگی در سطح استان البرز معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: در این  راستا می‌توانیم با توسعه و رونق این مهم در بلند مدت به تجاری‌سازی نیز در این صنعت  نیز بپردازیم.

این مسؤول با تأکید بر حمایت از کار آفرینان در این شهرستان گفت: با توجه به اینکه کارآفرینان بسیاری در این شهرستان فعال هستند لذا باید از ظرفیت‌های این افراد برای توسعه اقتصادی استفاده کرد.

زارعی افزود: یکی از مهمترین رویدادها در شهرستان فردیس برای توسعه اقتصادی ایجاد کارگاه‌های کوچک و  خوداشتغالی در منزل است که این مهم باید بیشتر مود توجه و حمایت قرار گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش تولیدات داخلی و اشتغالزایی جوانان تاکید کرد و گفت: طراحان لباس و دوزندگان حرفه‌ای بسیاری در سطح شهرستان فعال هستند که می‌توانیم از ظرفیت‌های آنان برای توسعه اشتغال و ایجاد درآمدهای پایدار نیز استفاده کنیم.

زارعی با بیان اینکه برخی از تولیدکنندگان در این شهرستان از وام‌های بسیج سازندگی بهره‌مند شده‌اند، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های همچون پرورش قارچ ، پرورش شترمرغ، بسته‌بندی موادغذایی ، تولید مواد خوراکی همچون ترشیجات، شکلات‌های گیاهی، فرش‌بافی و... در سطح شهر انجام می‌شود که تمامی این موارد  مورد حمایت بسیج سازندگی قرار گرفته‌ است.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه امام رضا (ع) در پایان تاکید کرد: حمایت از تولیدکنندگان در این  شهرستان تنها با حمایت بسیج سازندگی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید و این امر مستلزم کمک و همراهی سایر نهادهای اداری و دولتی است که امید داریم در سال " تولید ، اشتغال و اقتصاد مقاومتی " این همراهی ، کمک و حمایت از سوی سایر نهادها نیز به صورت گیرد.

انتهای پیام/64009/ب/30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول