اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی همدان:

نظارت بايد مقتدرانه، به دور از هر گونه غرض‌ورزی باشد

بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی همدان اقتدار را ضامن سلامتی بیان کرد و گفت: نظارت با ید مقتدرانه، به دور از هر گونه غرض‌ورزی و همراه با ساز و کار مناسب باشد که تعامل یکی از این ساز و کارهاست.

نظارت بايد مقتدرانه، به دور از هر گونه غرض‌ورزی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان، نخستین دوره آموزشی ضابطان قضایی استان با حضور بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی همدان، معاون غذا و دارو، مدیران نظارت بر مواد غذایی، دارو، آزمایشگاه کنترل کیفی و کارشناسان ستادی و شهرستانی برگزار شد.

بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی همدان چگونگی اقدام و برخورد با جرایم به منظور تسریع در کارها و تربیت ضابطان حرفه‌ای را از اهداف این دوره آموزشی برشمرد و شرح کاملی از مفهوم ضابطان خاص و عام، جرم مشهود و غیر مشهود نحوه تهیه گزارش و نوع برخورد با متخلفان را برای حاضران ارائه داد.

قلعه‌قوند به خلأ قانونی ضابطان قضایی در حوزه بهداشتی اشاره و اظهار کرد: برای غلبه بر این مانع معاونت غذا و دارو می‌تواند طی مکاتبه با دادگستری برای ایجاد شعبه ویژه به منظور رسیدگی هرچه بهتر اقدام کند،تعاملات خود را با دادگستری برای کاهش اختلاف نظرها و شفاف‌سازی هرچه بیشتر افزایش دهد و با برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد مشکلات به پایین‌ترین میزان خود برساند.

وی با اشاره به حمایت دادگستری از کارشناسان نظارتی حوزه غذا و دارو به عنوان ضابطان قضایی در برخورد با جرایم افزود: برخورد با جرایم زمانی موثر خواهد بود که کارشناسان آگاه و مسلط به تطبیق عمل و تخلف باشند زیرا فقدان آگاهی تبعیت نکردن و تکرار تخلف را به همراه خواهد داشت.

 بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی همدان تطبیق تخلف با قانون را از وظایف ضابطان برشمرد و افزود: اگر ضابطان با تخصص و آگاهی بتوانند با جرایم برخورد داشته باشند گزارشی دقیق و درست ارائه می‌شود که خروجی آن برخورد به موقع با متخلفین خواهد بود.

وی اقتدار را ضامن سلامتی بیان کرد و گفت: نظارت باید مقتدرانه، به دور از هر گونه غرض‌ورزی و همراه با ساز و کار مناسب باشد که تعامل یکی از این ساز و کارهاست.

قلعه‌قوند به دو مدل شکایت مردمی اشاره کرد و افزود: در یک مدل مردم به عنوان معترض شکایات خود را برای وزارت بهداشت طرح می‌کنند که در این مورد باید گزارش‌ها و  بازدیدهای لازم انجام و گزارش نهایی به مراجع قضایی برای تصمیم گیری ارسال شود.

وی با بیان اینکه در مدل دوم مردم نسبت به شکایات خود از داروخانه‌ها، کارخانه‌های تولیدی، کارگاه‌ها، محصولات غذایی و... به طور مستقیم به  دادگستری به عنوان مرجع رسیدگی به شکایات مراجعه می‌کنند گفت:  با توجه به عدم تخصص مراجع قضایی در موارد یاد شده این موضوع به معاونت غذا و دارو ارسال و پس از بررسی دقیق از سوی این معاونت، نتیجه طی گزارشی به دادسرا برای تصمیم گیری ارسال می‌شود و باید در هر دو حوزه ساز و کارهای مناسب به این منظور طراحی شده باشد.  

در ادامه معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان حمایت‌های قانونی در کنار کارشناسان را از ابزارهای قدرتمند آنها بیان کرد و گفت: حمایت‌های قانونی از کارشناسان نظارتی در برخورد با جرایم مسئولیت سنگینی را به همرا دارد که کارشناسان باید در اظهار نظرهای خود حق را مد نظر داشته و از هرگونه غرض ورزی به دور باشند و این اطمینان را داشته باشند در برخورد با جرایم حمایت مراجع قضایی در پشت سر آنها وجود دارد.

ایرج خدادادی، درگیری بین بخشی و آزمون‌های محدود آزمایشگاهی و برخی از مسائل دست و پاگیر را از مشکلات موجود در برخورد با جرایم در حوزه نظارتی معاونت غذا و دارو بیان کرد و خواستار استمرار دوره‌های آموزشی شد.

انتهای پیام/89001/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول