اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان غربی

فیلم سینمایی ماندوو در مهاباد اکران شد

مراسم اکران فیلم ماندوو به کارگردانی ابراهیم سعیدی در تالار وحدت شهرداری مهاباد با حضور پرشور علاقه مندان برگزار شد.

فیلم سینمایی ماندوو در مهاباد اکران شد

بە گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از پایگاە اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، با حضور پرشور علاقه‌مندان مراسم اکران فیلم ماندوو به کارگردانی ابراهیم سعیدی در تالار وحدت شهرداری مهاباد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم قادر مرادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد از شورا و شهرداری مهاباد به خاطر حمایت از بخش فرهنگی و هنری تشکر کرد و گفت: در طول دو سال اخیر حمایت‌های بسیاری برای برگزاری همایش، جشنواره و نمایشگاه‌های مختلفی از طرف این نهادها در مهاباد شده است.

مرادی در ارتباط با نمایش فیلم ماندوو اظهار کرد: آقای ابراهیم سعیدی از افتخارآفرینان مهاباد هستند و ساخت و تولید  100 فیلم، دریافت جوایز از جشنواره‌های بین المللی، داوری جشنواره‌های مختلف و ... تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های ٣٠ سالە ایشان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در بخش دیگر از سخنان خود به تنها سینمای بسته شده شهر اشاره کرد و گفت: مسئله سینما یکی از دغدغه‌های اصلی هنرمندان و جوانان مهاباد است و متاسفانه به دلیل مسائل مالی، عدم‌بهره‌گیری از تکنولوژی روز، تولید و نمایش فیلم به روز و ... جایگاه خود را از دست داده و متاسفانه بسته شده است که امیدواریم با توجه بیشتر مسئولان و مردم در آینده احیا شود.

بختیارپنجه‌ایی مسئول انجمن نمایش مهاباد ضمن ابراز خوشحالی از نمایش فیلم ماندوو، گفت: امروز بعد از سال‌ها شاهد اکران و نمایش فیلم در مهاباد هستیم و امیدواریم این روال ادامه داشته باشد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود ضمن انتقاد از بسته شدن تنها سینمای سطح شهر اظهار کرد: واقعیت این است که من نگران آینده فرهنگ و هنر در مهاباد هستم، زیراکه امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی بسیار کم است، طوری که ١٤ سال است تنها سینمای مهاباد بستە شدە است.

مسئول انجمن نمایش مهاباد خاطرنشان کرد: جای تاسف دارد با وجود مطرح بودن آقای سعیدی در سطح ایران و جهان برای اولین بار است که فیلم ایشان در مهاباد اکران می‌شود و لازم است مسئولان به ایشان و بخش فرهنگ و هنر توجه بیشتری نشان دهند.

ابراهیم سعیدی کارگردان فیلم ماندوو ضمن تشکر از حضور پر شور مردم در اولین روز اکران این فیلم، گفت: حضور امروز شما ارج نهادن به کار تمام کسانی است که در سال‌های گذشته مشغول به فعالیت در این عرصه هستند.

وی افزود: خوشحالم فیلمی که هفت سال پیش ساختە شدە است بالاخره امروز در مکان اصلی خویش یعنی مهاباد نمایش داده می‌شود و امیدوارم این سرآغازی برای بازگشایی دوباره سینمای شهر باشد.

کارگردان فیلم ماندوو اظهار کرد: یادمان است کە ٤٠ سال پیش در مهاباد ٢ سینما وجود داشت ولی متاسفانە اکنون به دلایل مختلف فاقد سینما است که این بسیار نگران‌کننده می‌باشد.

وی در آخر از همه کسانی که در ساخت و تولید این فیلم نقش داشتند تشکر کرد.

در ادامه تعدادی از فعالان عرصه فرهنگ و هنر سطح شهر مهاباد تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است فیلم ماندوو به کارگردانی ابراهیم سعیدی از اول خرداد ماه به مدت ١٠ روز در دو نوبت و سانس در ساعت ١٨:٣٠ و ٢٢ در تالار وحدت شهرداری مهاباد اکران می‌شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول