اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قم

معاون ميراث فرهنگي اداره‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قم:

7 اثر تاريخي قم مرمت مي‌شود

معاون ميراث فرهنگي اداره‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قم از آغاز مرمت هفت اثر تاريخي قم در آينده‌اي نزديك خبر داد.

7 اثر تاريخي قم مرمت مي‌شود

عمار کاووسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به انعقاد قرارداد برای مرمت هفت اثر تاریخی در آینده‌ای نزدیک اظهار کرد: اکنون انعقاد قرارداد در این زمینه پیگیری می‌شود و کاروانسرای کوه نمک در مسیر قم به جعفریه، کاروانسرای الله قلی در نزدیک روستای تاج خاتون، کاروانسرای محمد آباد در مسیر قم به گرمسار و... از جمله این آثار است.

وی با اشاره به ظرفیت میراث فرهنگی قم گفت: آثار تاریخی قم هنوز به طور مناسب معرفی نشده و مردم آنها را نمی‌شناسند در حالی که این آثار باید نمایان و معرفی شود زیرا این امر سبب جذب گردشگر، مدت اقامت بیشتر و معرفی استان می‌شود.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: استان قم به دلیل موقعیت استراتژیک مناسب و قرارگیری در محور مواصلاتی استان‌های دیگر در طول تاریخ محل سکونت بوده و فرهنگ‌های مختلف در آن حضور داشتند.

وی با بیان اینکه نزدیک 350 اثر در قم در فهرست آثار ملی ثبت شده است گفت: حرم حضرت معصومه(س)، کاروانسرای دیرگچین، مسجد جامع، محوطه باستانی قلی درویش، شاه حمزه، مقابر گنبد سبز، پامنار، کاروانسرای پاسنگان و کوه نمک از جمله این آثار است.

کاووسی عنوان کرد: اکنون استحکام‌بخشی بنای کاروانسرای دیرگچین صورت گرفته و از مرحله خطر عبور کرده قصد واگذاری آن وجود دارد.

انتهای پیام/78003*30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول