اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان:

ولادت در نقاط شهری زنجان 2 برابر نقاط روستایی است

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به تولد 3 هزار و 394 نوزاد در دو ماهه گذشته از سال‌جاری گفت: نرخ ولادت در نقاط شهری زنجان دو برابر نقاط روستایی است.

ولادت در نقاط شهری زنجان 2 برابر نقاط روستایی است

سید علی شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل ثبت احوال استان زنجان در زمینه ثبت وقایع حیاتی به موقع عمل می‌کند و جزو استان‌های برتر کشور است.

وی با اشاره به اینکه در دو ماهه گذشته از سال‌جاری ولادت 3 هزار و 394 نوزاد در استان زنجان ثبت شده است، تصریح کرد: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل که 3 هزار و 379 نوزاد متولد شده بود، افزایش یافته است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان در ادامه با بیان اینکه تعداد کل وقایع ولادت ثبت شده در استان تا یکسال پس از وقوع 3 هزار و 382 مورد بوده است، اضافه کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 3 هزار و 344 واقعه ولادت ثبت شده بود، افزایش پیدا کرده است.

شفیعی همچنین درصد ثبت مهلت به ثبت تا یکسال پس از ولادت در استان را 98.52 درصد اعلام کرد و گفت: همچنین تعداد ولادت ثبت شده در مهلت قانونی در دو ماهه امسال برابر با 3 هزار و 332 واقعه است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 3 هزار و 308 واقعه بود، رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار در دو ماهه نخست امسال به صورت متوسط روزانه 55 نوزاد در استان زنجان متولد شده است، اضافه کرد: این آمار نشان می‌دهد که امسال در هر دو ساعت پنج نوزاد در استان زنجان متولد شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان همچنین تعداد موالید پسر در دو ماهه نخست امسال را یک هزار و 736 نفر اعلام کرد و گفت: همچنین تعداد موالید دختران نیز در دو ماهه نخست امسال یک هزار و 396 نفر بوده است.

وی به نسبت جنسی ثبت شده در استان نیز اشاره کرد و افزود: در دو ماهه نخست امسال نسبت جنسی نوزادان 105 بوده است، یعنی به ازای تولد هر 100 نوزاد دختر، تولد 105 نوزاد پسر به ثبت رسیده است.

شفیعی همچنین آماری از ولادت‌های ثبت شده در نقاط شهری و روستایی استان نیز ارائه کرد و گفت: امسال در نقاط شهری ولادت یک هزار و 192 نوزاد پسر و یک هزار و 134 نوزاد دختر به ثبت شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: همچنین در دو ماهه گذشته از سال‌جاری در نقاط روستایی ولادت 544 نوزاد پسر و 524 نوزاد دختر ثبت شده است.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول