اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

فرمانده انتظامی قوچان:

افزایش 88 درصدی دستگیری خرده‌فروش و معتاد متجاهر در قوچان / کاهش 11 درصدی سرقت‌ها در قوچان

فرمانده انتظامی قوچان از افزایش دستگیری 88 درصدی خرده‌فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در این شهرستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد که نشان از افزایش مواد مخدر نیست.

افزایش 88 درصدی دستگیری خرده‌فروش و معتاد متجاهر در قوچان / کاهش 11 درصدی سرقت‌ها در قوچان

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، رضا قدمگاهی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فرماندهی انتظامی قوچان اظهار داشت: نیروی انتظامی مهم‌ترین وظیفه استقرار نظم، امنیت و آرامش در جامعه را با استفاده از مؤلفه‌های اجتماعی بر عهده دارد.

وی یکی از عناصر اصلی در تکمیل امنیت و ثبات آن را مردم دانست و افزود: هرکجا حضور مردم در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقدامات پیشگیرانه و آسیب‌های اجتماعی پررنگ بوده مشکل کمتر شده است و آحاد مردم مکمل پلیس هستند.

فرمانده انتظامی قوچان پیشگیری از سرقت‌های خُرد و مبارزه با جرائمی مثل مواد مخدر، خریدوفروش، عرضه و استفاده و برخورد با معتادین متجاهر را از اولویت‌های کاری این شهرستان در سال جاری برشمرد و تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی، امنیت در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و نقاط حاشیه‌ای در دستور کار قرار داشته است.

قدمگاهی با تأکید بر اینکه از ابتدای سال تاکنون 10 مرحله برخورد با خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر در شهرستان صورت و تعدادی هم در این رابطه دستگیرشده‌اند، گفت: طی 68 روز گذشته کشف مواد مخدر بیشتر تریاک و کراک بوده و در سطح شهرستان 66 درصد افزایش کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته رخ‌داده است.

وی با اشاره به این موضوع که درصد افزایش متهم دستگیرشده اعم از خرده‌فروش و معتاد متجاهر 88 درصد است، بیان کرد: این به معنای افزایش مواد مخدر نیست بلکه امسال به‌عنوان اولویت کاری مبارزه با مواد مخدر افزایش دستگیری رخ‌داده و در این حوزه قوی‌تر عمل شده است.

فرمانده انتظامی قوچان میزان کشفیات مواد مخدر در سال گذشته را دارای افزایش 59 درصدی دانست و اضافه کرد: چندین نقطه پاتوق گاه نیز شناسایی که پنج مکان پلمپ شد و 12 پاتوق گاه و خانه‌های مخروبه با دستور دادستان و همکاری شهرداری مورد تخریب قرار گرفت.

کاهش 11 درصدی سرقت در قوچان

قدمگاهی بابیان این مطلب که از ابتدای سال تاکنون کل سرقت‌ها 11 درصد کاهش داشته است، ابراز داشت: سرقت منزل نیز 12 درصد و کیف‌قاپی 20 درصد کاهش‌یافته است و این حوزه با توجه به اینکه سرقت‌ها از خانواده‌های کم‌بضاعت و متوسط صورت گرفته و آن‌ها را دچار دردسر می‌کند در اولویت قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید حول قانون حرکت کنند، یادآور شد: سال گذشته با کاهش 50 درصدی قتل مواجه بودیم و امسال نیز تاکنون موردی رخ نداده که امید داریم بافرهنگ سازی و درایت مردم تا پایان سال با این موضوع روبرو نشویم.

کاهش 50 درصدی فوتی‌های درون‌شهری ناشی از تصادفات

فرمانده انتظامی قوچان بابیان این موضوع که در تصادفات درون‌شهری تاکنون 50 درصد کاهش فوتی داشته‌ایم، گفت: فرهنگ‌سازی پلیس راهور در سطح مدارس و مساجد موجب شده است در تصادفات جرحی نیز 12 درصد کاهش رخ بدهد.

قدمگاهی با یادآوری اینکه در تصادفات جاده‌ای افزایش 10 درصدی فوتی رخ‌داده است، تأکید کرد: عمده این موضوع عدم توجه به جلو یا سرعت غیرمجاز و استفاده از تلفن همراه توسط رانندگان غیربومی است.

وی این شهرستان را جزو شهرستان‌های فعال درزمینه پلیس فتا با حضور افسران مجرب و آموزش‌دیده دانست و افزود: 100 درصد جرائم این حوزه کشف می‌شود و بیش از هزار مورد کانال، سایت و گروه‌های مجازی در حال رصد و شناسایی هستند.

فرمانده انتظامی قوچان با اشاره به جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و ایجاد تمهیداتی برای رفاه حال مردم در قبل و بعد افطار در ماه مبارک رمضان گفت: برخورد با آلودگی صوتی، بدحجابی، استفاده از قلیان در فضای عمومی و استعمال آن و موتورسواران مزاحم که اقدام به تک‌چرخ، دور زدن‌های بی‌مورد، لایی کشی و زدن بوق‌های ناهنجار می‌کنند در دستور کار قرار دارد.

سگ گردانی در قوچان به‌صورت پیاده و با خودرو ممنوع است 

قدمگاهی با تأکید بر اینکه سگ گردانی در این شهرستان چه با خودرو و چه پیاده ممنوع است، بیان کرد: شیشه دودی نیز تنها تا 25 درصد مجاز بوده و بیشتر از آن ممنوع است و منجر به جریمه و کندن آن می‌شود.

وی یکی از گلایه‌های مردم را درزمینه برگزاری مراسم‌های عروسی و راه‌اندازی کارناوال در نیمه‌شب دانست و تأکید کرد: اقدام به کارناوال کشی و استفاده از مواد محترقه انفجاری ممنوع بوده است و باید در هر مکان و با هراندازه که استفاده می‌شود مجوزهای لازم را داشته باشد.

فرمانده انتظامی قوچان یکی از اولویت‌های ناجا را مبارزه با قاچاق کالا دانست که گاهی در این شهرستان فقط در سوخت مثل نفت در کوره‌های آجرپزی مشاهده می‌شود و ادامه داد: به صورت کمتر نیز در وسایل آرایشی و البسه دیده می‌شود که با کمک اصناف تیم‌های تلفیقی بازرسی تشکیل‌شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول