اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

حجت‌الاسلام رحیمیان در مراسم رونمایی از نرم‌افزار «منشور انقلاب»:

شاخص اصلی از خط امام خمینی(ره) «بینات» خط امام است

تولیت آستان مقدس مسجد جمکران گفت: شاخص اصلی از خط امام «بینات» خط امام است،‌ وصیت‌نامه الهی سیاسی هم از بینات شخص امام است، امام خمینی(ره) در جایگاه پدر امت و راهنمای امت، در قالب این وصیت‌نامه حجت را بر همگان تمام کرده است.

شاخص اصلی از خط امام خمینی(ره) «بینات» خط امام است

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، مراسم رونمایی از نرم‌افزار موبایلی «منشور انقلاب» پیش از ظهر امروز(شنبه 13 خرداد ماه) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت آستان مقدس مسجد جمکران، میثم خاکباز مدیرعامل تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، میثم خدومی مدیر تولید پروژه نرم‌افزار منشور انقلاب»، حجت‌الاسلام فدایی مشاور این مؤسسه با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت آستان مقدس مسجد جمکران با اشاره به اینکه به اذعان دوستان و دشمنان،‌ امام خمینی(ره) نقش سرنوشت‌سازی در تاریخ ایفا کرد، بیان داشت: إن‌شاءالله تا پیروزی حق بر باطل، انقلاب روز به روز دامنه‌اش در دنیا گسترده شود، در عصر ما علیرغم اینکه دشمنان در یک جنگ تمام عیار، جنگ مرگ و زندگی به سر می‌برند و استکبار جز به نابودی خط امام، راه امام و آرمان‌های امام که همان آرمان‌ همه انبیاء  است، فکر نمی‌کنند، اندیشه امام هم به نابودی همه براقدرت‌ها و استکبار جهان فکر می‌کند.

وی با بیان اینکه جبهه استکبار(باطل) و جبهه حق در این برهه از زمان در جنگ تمام عیار مرگ و زندگی به سر می‌برند، افزود: تجریه ثابت کرده است در طول دور‌ه‌های گذشته سختی‌ها و گرفتاری‌ها فراوان بوده است، اما در این 50 سال اخیر شاهد بودیم که همواره در این جنگ‌ها، در نهایت پیروزی با راه امام(ره) بوده است.

حجت‌الاسلام رحیمیان ابراز داشت: در سال 41 امام(ره) را دستگیر کردند، اما با گذشت یک سال محبور به عقب‌نشینی شدند و شکست خوردند، اما قلب‌هارا تسخیر کرد یا امام را با هدف خاموش کردن نور ایشان به عراق و نجف تبعید کردند، اما نتیجه بر عکس شد، اگر امام در  ایران می ماند، مرزهای مرجعیت امام از مرزهای جغرافیای کشور خارج نمی‌شد، اما با حضور امام در نجف این مرز شکسته شد.

وی ادامه داد: استکبار جنگ هشت ساله را به ایران تحمیل کرد که در واقع جنگ جهانی سوم بود، اما در نهایت پیروزی از آن ایران بود، این گونه بود که در تمام عرصه‌ها، راه امام(ره) گشوده شد، گر چه در برخی مواقع،‌ مکان‌ها و زمان‌ها این انقلاب، فرودهایی را داشته است، اما این فرازها به گونه‌ای بوده است که در حال گسترش اندیشه نقلاب به جهان است.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه امام نویدگر پیروزی حق بر باطل است، گفت: نقش امام خمینی(ره) در تاریخ بشر، ادیان و اسلام یک نقش بی‌نظیر  و برجسته بود، امام با تکیه بر مردم- که از مردمان عصر پیامبر و ائمه برتر بودند- و ظرفیت برجسته ملت توانست بزرگ‌ترین انقلاب را رقم بزند.

وی با اشاره به تلاش‌هایی برای فراموشی و حذف اندیشه‌ها و آرمان‌های امام(ره) در داخل و خارج کشور گفت: خیلی از مسائل درباره امام گفته نشده است، حتی تلاش می‌‌شود که نقش امام(ره) به فراموشی سپرده شود، در حالی که امام(ره) را باید با همه ابعادش شناخت.

حجت‌الاسلام رحیمیان با اشاره به تمجید و تعریف امام خمینی(ره) از برخی اشخاص در زمان حیاتشان گفت: اما امام(ره) در آخر وصیت‌نامه‌شان اشاره می‌کنند که ملاک حال فعلی افراد است و آن را ملاک قرار دهید، در واقع برخی می‌خواهند آن شاخص‌های اصل و بینات چراغ راه را خاموش سازند.

وی افزود: شاخص اصلی از خط امام «بینات» خط امام است،‌ وصیت‌نامه الهی سیاسی هم از بینات شخص امام است، امام خمینی(ره) در جایگاه پدر امت و راهنمای امت، در قالب این وصیت‌نامه حجت را بر همگان تمام کرده است.

* نرم‌افزار موبایلی «منشور انقلاب» رونمایی شد

در ابتدای این مراسم میثم خدومی، مدیر تولید پروژه «نرم‌افزار منشور انقلاب» با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای نشر و تبیین وصیت‌نامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی(ره) گفت: در واقع تلاش کردیم تا این وصیت‌نامه که به عنوان یک سند بالادستی برای همه ارکان،‌ ارگان‌ها و مسئولان انقلاب است را به صورت ترویج یک گفتمان تحقق بخشیم، به همین منظور اپلیکشین موبایلی «منشور انقلاب» به صورت کتاب صوتی همرابه با یکسری امکانات کاربردی تولید و از طریق کافه‌بازار در دسترس مخاطبان قرار داده‌ایم.  

حجت‌الاسلام فدایی هم با بیان اینکه رهبر انقلاب در دهه‌های 70 تا 90 بارها در بیاناتشان بر اهمیت و ضروت خواندن وصیت‌نامه الهی سیاسی امام(ره) تأکید کردند، ابراز داشت: تا کنون یک کار جامع‌الاطراف برای وصیت‌نامه امام صورت نگرفته بود، به همین خاطر ما را به فکر انداخت تا این نرم‌افزار را تولید کنیم، این نرم افزار علاوه بر حذابیت‌های بصری، فهرست موضوعی، ایجاد قابلیت‌های پژوهشی، چند زبانه بودن، وصیت‌نامه امام را با صدای مقام معظم رهبری در فراروی مخاطبان قرار داده است.

میثم خاکباز مدیرعامل تبیین گفتمان انقلاب اسلامی با اشاره اینکه مؤسسه متبوعش از سال 1386 فعالیت خودش را برای تببین گفتمان انقلاب آغاز کرده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه به تعبیر رهبر انقلاب در یک پیک تاریخی سرونوشت ساز به سر می‌بریم، تمرکز روی وصیت‌نامه الهی سیاسی امام خمینی(ره) نقشه راه ما خواهد بود، بنابراین وظیفه داریم تا این وصیت‌نامه را آنچنان که مورد تأکید امام است را تبیین کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول