اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

رئیس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان:

طرح پیاده‌راه‌‌سازي خيابان اکباتان بابرنامه و دقیق‌تر اجرایی شود

رئیس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان اکباتان باید با دقت نظر بیشتری اجرایی شود.

طرح پیاده‌راه‌‌سازي خيابان اکباتان بابرنامه و دقیق‌تر اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حمیدرضا طبی‌مسرور بعد از ظهر امروز در کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان در پیرامون بررسی هماهنگی اجرای طرح پیاده‌راه‎سازی میدان امام (ره) و خیابان اکباتان، اظهار کرد: طرح پیاده‌راه اکباتان باید با بررسی در این کمیسیون با توجه به اظهار نظرهای تخصصی اعضای کمیسیون، درصد عناصر اجرایی آن مشخص شود.

وی با تأکید بر لزوم پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و ترافیکی در طرح پیاده‌راه‎سازی اکباتان، گفت: اختیارات قانونی و صیانت شورا و شهرداری باید حفظ شود تا اقدامات با حفظ اقتدار پیش برود.

رئیس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: شورا محل تعامل سازنده با سایر دستگاه‌های اجرایی و ادارات ذیربط است و مدیریت شهری صرفاً به شهرداری و شورا ختم نمی‌شود، بلکه این تعامل در موفقیت طرح‌ها اثرگذار است.

وی با تأکید بر ایجاد ارتباط رونق اقتصادی بوعلی و اکباتان،‌ افزود: به دلیل تأخیر در آغاز اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی نزدیک به دو  دهه، پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی آنها نیاز است و نگهداری پروژه، مباحث اقتصادی و ارتباط با اصناف و اتحادیه‌های صنفی باید مطرح شود.

طبی‌مسرور در ادامه با قدردانی از شهرداری برای اجرای دقیق طرح پیاده‌راه بوعلی تصریح کرد: ادامه مباحث پیاده‌راه‌سازی در همدان معطوف به خیابان اکباتان شده و در ادامه نحوه اتصال پیاده‌راه بوعلی به میدان امام(ره) و اتصال ادامه آن به خیابان اکباتان به صورت پیاده‌راه محور فرهنگی تاریخی مردم مطرح است.

وی یادآور شد: مباحث پیش‌ رو در اجرای پیاده‌راه‎سازی اکباتان بنا به قدمت تاریخی، محورهای فرهنگ، نوع رفتارهای اجتماعی و نحوه انتظار متخصصان و عوام از حساسیت بیشتری نسبت به پیاده‌‎راه بوعلی برخوردار است.

رئیس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: با توجه به کسب تجربه در اجرای طرح پیاده‌راه بوعلی، کم‌ و‌کاستی‌ها در طرح پیاده‌راه‎ اکباتان قابل قبول نخواهد بود و مباحث روبنایی، زیرساختی و جداره‌سازی در این طرح بسیار ضرورت دارد.

وی خیابان اکباتان را شلوغ‌ترین خیابان از نظر تعاملات اجتماعی و فرهنگی برشمرد که تاریخ 2 هزار و 500 ساله هگمتانه را هم به تصویر خواهید کشید و در ادامه افزود: بحث برقرار شدن ارتباط و نوع اتصالی پیاده‌راه‌های بوعلی و اکباتان با میدان امام(ره)، پیش‌بینی ترافیک سایر خیابان‌ها، پوشش فضای سبز، الگوبرداری از معماری و شهرسازی ایرانی- اسلامی، تعیین‌ تکلیف المان و هماهنگی لازم برای طرح جامع سازمان زیباسازی برای میدان امام که تهیه شده، از جمله مباحثی است که باید با حساسیت و دقت نظر بیشتری مورد توجه شهرداری قرار گیرد.

طبی‌مسرور بر ایجاد پارکینگ‌های عمومی و فضاهای خدماتی از جمله سرویس بهداشتی و نمازخانه، هتل، مهمانپذیر و...، انتقال ایستگاه‌های خودروهای عمومی به فضای مناسب‌تر و در نظر گرفتن نحوه اتصال خروجی دو معبر سرگذر و دباغ‌خانه در اجرای طرح پیاده‌راه اکباتان تأکید کرد.

انتهای پیام/89039/ 30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول