اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش پلیس فتا

هکر 19 ساله در سمنان دستگیر شد

رئیس پلیس فتای استان سمنان از دستگیری هکر 19 ساله که از حساب‌های بانکی پول برداشت می‌کرد، خبر داد.

هکر 19 ساله در سمنان دستگیر شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس استان سمنان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان، حسین صادقی‌کاشان از دستگیری هکری که با بهره‌گیری سوء از دانش برنامه‌نویسی، به نوشتن کدهای مخرب اقدام و با استفاده از بستر وب و مراکز عمومی ارائه‌دهنده خدمات اینترنت (کافی‌نت)‌، به‌صورت غیرمجاز از حساب بانکی افراد برداشت می‌کرد، خبر داد.

وی در راستای شناسایی و دستگیری این متهم اظهار کرد: در پی وصول یک فقره پرونده مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب شاکی، اقدامات اولیه در راستای شناسایی متهم آغاز شد و در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان سمنان افزود: با توجه به اظهارات شاکی و مستندات ارائه‌شده مشخص شد که کارت‌ بانکی به‌صورت ایمن مورد استفاده شاکی بوده ولی قرائن و شواهد برداشت غیرمجاز را نشان می‌داد؛ در سیر تکمیلی پرونده، چندین شاکی دیگر به این پلیس مراجعه کردند که از حساب‌های بانکی آن‌ها به‌صورت اینترنتی برداشت‌های متعددی صورت گرفته بود.

وی ادامه داد: با توجه به ورود چندین پرونده سریالی به این پلیس، تیم ویژه‌ای برای رسیدگی به این پرونده‌ها تشکیل و مستندات لازم از همه پرونده‌ها جمع‌آوری شد و با توجه به ادله‌ موجود و استفاده از ابزارهای تخصصی و داده‌کاوی اطلاعات جمع‌آوری شده، مشخص شد سیستم‌های رایانه‌ای همه شکات به یک کد رایانه‌ای آلوده بوده است.

صادقی‌کاشان گفت: با بررسی تخصصی کدهای آلوده مشخص شد که متهم فردی است که آشنایی کامل با رایانه و کدهای برنامه‌نویسی دارد و سعی داشته در پنهان‌سازی هویت خود در این برنامه‌ها، اهدافش را دنبال کند؛ درنهایت کارشناسان مجرب این پلیس با بهره‌گیری از دانش روز و شیوه‌های تخصصی و آنالیز ادله‌ موجود متهم را شناسایی و با اخذ دستورات قضایی لازم دستگیر کردند.

وی افزود: متهم پس از دستگیری هرگونه ارتباط با پرونده‌های متشکله را انکار کرد؛ اما پس از مشاهده مستندات و ادله موجود به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را کسب منفعت مالی بیان کرد.

رئیس پلیس فتای استان سمنان گفت: با توجه به اعتراف متهم که از مکان‌های عمومی برای انتشار این کدها استفاده می‌کرده، لازم است متصدیان کافی‌نت‌ها توجه جدی به احراز هویت مراجعه‌کنندگان و متقاضیان استفاده از خدمات را داشته باشند و به‌صورت روزانه سیستم‌ها را به لحاظ امنیتی کنترل کنند و کلیه قوانین و مقررات صنفی و ... را مدنظر قرار دهند.

صادقی‌کاشان ادامه داد: کاربران فضای سایبر به این نکته توجه داشته باشند که به‌صورت دوره‌ای پسوردهای کارت‌های بانکی خود را تغییر داده و تحت هیچ شرایطی از اماکن و سیستم‌های عمومی برای انتقال وجه استفاده نکنند و در زمان خرید از طریق دستگاه کارت‌خوان، شخصاً کارت را داخل دستگاه کشیده و رمز عبور حساب خود را وارد و سعی کنند از مراکز معتبر خریدهای خود را انجام دهند.

وی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران گرامی بوده و همچنین کاربران فضای مجازی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول