اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا:

صندوق رفاه دانشجویی به دنبال ارائه تسهیلات بیشتر است/ پیگیر مطالبات دانشجویان معترض هستم

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویی به دنبال ارائه تسهیلات بیشتر به دانشجویان است، گفت: مجدانه پیگیر مطالبات دانشجویان معترض هستم.

صندوق رفاه دانشجویی به دنبال ارائه تسهیلات بیشتر است/ پیگیر مطالبات دانشجویان معترض هستم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان سید رسول عمادی ظهر امروز در تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان دکترای دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه دادن وام به دانشجویان در یک واحدی به نام اداره رفاه انجام می‌شود، اظهار کرد: این اداره در صورت درخواست وام مجموعه مدارک دانشجویان را جمع‌آوری و هماهنگی لازم را برای گرفتن وام انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه من نمی‌خواهم وارد جزئیات وامی که از قبل می‌گرفتید شوم، افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و صندوق رفاه دانشجویان تا آنجایی که بنده با ساز و کار آن آشنایی دارم مبنای کارشان برای ارائه تسهیلات بیشتر به دانشجویان است.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه نمی‌خواهم با کلامم در مقام توجیه سخنان دانشجویان برآیم، خاطرنشان کرد: مبنا بر این است که پولی را که به دانشجو داده می‌شود یک چهارم مبلغ را صندوق رفاه و سه چهارم مبلغ را صندوق توسعه تعاون دهد تا دانشجویان بتوانند خدمات بهتری دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه وام قبلی که دانشجویان دریافت می‌کردند 500 هزار تومان بود و قرار است که تبدیل به 700 هزار تومان شود، گفت: همان طور که رئیس صندوق رفاه دانشجویان و معاون وزیر و رئیس سازمان دانشجویان اشاره کردند تسهیلاتی که در مورد توسعه تعاون داشتند تنفس بازپرداخت وام از دو سال به یک سال و دادن سفته از شروط حذف شده است.

عمادی با بیان اینکه برخلاف گذشته که باید دو ضامن برای گرفتن وام متقاضی برای گرفتن وام معرفی می‌کرند به یک نفر نه رسمی بلکه قراردادی تقلیل یافته است، خاطرنشان کرد: صندوق رفاه به دنبال برنامه‌هایی است که بتواند تسهیلات بیشتری در اختیار دانشجویان قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه شاید در دادن تسهیلات اتفاقاتی رخ دهد که به مذاق برخی خوش نیاید، یادآور شد: شیوه ارائه تسهیلات باید تغییر پیدا کند؛ من نیز نامه‌ای را که دانشجویان به من ارائه دادند به رئیس دانشگاه ابلاغ خواهم کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه رئیس دانشگاه امروز در جلسه‌ای بیرون از دانشگاه هستند و عذرخواهی خود را به دلیل عدم حضور اعلام کردند، خاطرنشان کرد: رئیس دانشگاه تاکید کردند که من علاقمند سخنان دانشجویان را بشنوید و به بنده ابلاغ کنید.

وی با بیان اینکه روز گذشته برخی از دانشجویان به دفتر من مراجعه کرده و من از تعامل به وجود آمده لذت می‌برم، گفت: خواهشی که دارم این است که بعد از پایان تجمع همچنان نگاه منطقی به موضوع همچنان وجود داشته باشد و مطمئن باشید که من مطالبات دانشجویان را پیگیری خواهم کرد.

عمادی با اشاره به اینکه مکاتباتی در چند روز اخیر با مدیران وزارتخانه داشتم، تصریح کرد: نسبت به مشکلات دانشجویان بی‌تفاوت نیستم لذا تمام خواسته دانشجویان را به نحوه مطلوب و منطقی پیگیری خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه در متن‌ نامه نوشته شده بود که دانشجویان به خاطر تدریس در دانشگاه مالیات پرداخت می‌کنند، افزود: اگر دانشجویانی در دانشگاه کارهای علمی انجام می‌دهند باید دانشگاه حق‌الزحمه آنها را پرداخت کند و تا سقف 9 میلیون تومان دریافتی هیچ دانشجویی نباید حتی یک ریال مالیات پرداخت کند.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا با تاکید بر اینکه حتما کارت شناسایی دانشجویان ضمیمه مدارک شود، افزود: اگر دانشجویی مالیات پرداخت کرده است باید بداند که کارت شناسایی او ضمیمه پرونده نشده است.

وی ادامه داد: اگر دانشجویی بر اساس قانون و آیین‌نامه دانشگاهی بیش از 9 میلیون تومان حق‌التدریس دارد، اگر خارج از سقف تعیین شده که همان 9 میلیون تومان است پولی بابت حق‌التدریس دریافت کند ولو آنکه ناچیز باشد باید برای آن مالیات گرفته شود.

عمادی با بیان اینکه دانشگاه واسطه بین مطالبات دانشجویان با صندوق رفاه است، افزود: ما وام پرداخت نمی‌کنیم بلکه ساز و کار اداری از طریق ما انجام می‌شود؛ این نوید را باید داد که صندوق توسعه تعاون به دنبال ایجاد نماینده‌ای در دانشگاه است تا دانشجویان به این صندوق مراجعه نداشته باشند.

لازم به یادآوری است جمعی از دانشجویان در پایان سخنان معاون دانشجویی دانشگاه بارها تاکید کردند که شما صدا رسای این جمع در دانشگاه هستید و ادامه دادند: ما امروز در اینجا جمع نشده‌ایم که در مقابل رئیس دانشگاه بایستیم بلکه آمده‌ایم تا خواسته خود را به شکل منطقی از دانشگاه مطالبه کنیم و تاکید داریم که افراد معترض نه در مقابل شما بلکه در کنار شما هستند و هدف از این تجمع انجام کار سیاسی در دانشگاه به حساب نمی‌آید.

در این تجمع اعتراضی نیز بارها آقای عمادی خطاب به دانشجویان گفت: من در کنار شما هستم و مطالبه شما را پیگیر خواهم بود.

انتهای پیام/ 89047/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول