اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی:

چهارمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی ضوابط مشارکت در برنامه نشان ملی در سال 96 برای هنرمندان صنایع‌دستی را اعلام کرد.

چهارمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی برگزار می‌شود

سید محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: برنامه نشان ملی امسال نیز همچون سال‌های گذشته برای هنرمندان صنایع‌دستی به اجرا درمی‌آید.

وی تصریح کرد: بر اساس ضوابط امسال این برنامه هر هنرمند صرفاً مجاز به ارائه دو اثر در برنامه نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: چنانچه هنرمندان متقاضی شرکت در این برنامه به صورت گروهی به امر تولید صنایع‌دستی اشتغال دارند، تعداد افراد گروه نباید بیش از سه نفر باشد

حسینی ادامه داد: چنانچه واحدهای کارگاهی دارای پروانه تولیدی که در این برنامه شرکت کنند موفق به اخذ گواهی شوند گواهی صرفاً به اثر انتخابی آن کارگاه تولیدی تعلق خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه شرکت در این برنامه برای عموم هنرمندان و صنعتگران که در واحدهای تولیدی کارگاهی و واحدهای تولید خانگی به صورت انفرادی و یا گروهی به تولید صنایع‌دستی اشتغال دارند آزاد است، گفت: آثاری که در ذیل هنرهای مستظرفه قرار دارند مانند نگارگری، گل و مرغ، تذهیب، تشعیر، خوشنویسی و طراحی سنتی چنانچه واجد شرایط کاربرد و اثر تولید (به صورت انبوه و نیمه انبوه) نباشند و صرفاً به صورت اشیاء تزئینی ارائه شوند از راه یافتن به مسابقه حذف خواهند شد.

به گفته وی ارسال آثار برگزیده برای دریافت نشان بین‌المللی مهر اصالت بر اساس سهمیه‌بندی شورای جهانی صنایع‌دستی، اعطای وام کم‌بهره از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید، اعطای جایزه و نشان سیمین برنامه علاوه بر گواهی مرغوبیت اثر، اولویت اعزام 10 نفر برگزیده به نمایشگاه‌های خارج از کشور و نمایش آثار در نمایشگاه دائمی در سازمان میراث فرهنگی و سایر نهادهای فرهنگی هنری به مدت 6 ماه امتیازات در نظر گرفته شده برای 10 اثر برتر است.

به گفته وی آثار هنرمندان استان چهارم شهریورماه داوری خواهد شد.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول