اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خبر داد

برگزاری جشنواره تابستانی متفاوت در روستای تاریخی کندوان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره تابستانی متفاوت با استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه و اجرای برنامههای متنوع فرهنگی و هنری خبر داد.

برگزاری جشنواره تابستانی متفاوت در روستای تاریخی کندوان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مرتضی آبدار صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: روستای تاریخی کندوان یکی از مقاصد مهم گردشگری استان به شمار می‌رود از این‌رو ایجاد فضایی جهت ترویج فرهنگ آذربایجان و نیز عرضه گوشه‌ای از هنر و ذوق هنرمندان این خطه امری مهم و ضروری است.

وی در تشریح این برنامه گفت: این جشنواره در ایام تابستان به همت بخش خصوصی با همکاری پایگاه میراث فرهنگی کندوان، فرمانداری اسکو، دهیاری کندوان و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز در فضایی به وسعت 14 هزار متر مربع با شکل و محتوای بومی و مطابق فرهنگ منطقه با استفاده از المان‌ها و جوهره‌های هنری شهرستان اسکو و کندوان احداث خواهد شد.

آبدار عنوان کرد: از مواردی که در تامین محتوای جشنواره استفاده خواهد شد می‌توان به نمایشگاه عرضه صنایع دستی و محصولات روستایی، کشاورزی، لبنی و محصولات خاص خود منطقه اشاره کرد.

وی افزود: برپایی این نمایشگاه زمینه معرفی محصولات منطقه و فضای مناسب جهت عرضه توانمندی‌های هنرمندان بومی در روستای تاریخی کندوان را فراهم می‌سازد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی افزود: در کنار این نمایشگاه، بخش‌های متنوع و امکانات تفریحی و رفاهی برای گردشگران همانند اسب سواری، شترسواری، تیراندازی و سوارکاری و اجرای تورهای بازدید از اماکن گردشگری منطقه مثل روستای گونبرف، ارشد چمن و حیله ور و امکان گرفتن عکس با لباس‌های بومی و محلی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است این برنامه به همت گروه هنری آقازاد با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری اسکو و کندوان و نیز غنی‌سازی اوقات گردشگران با رویکرد تبریز 2018 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ /20/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول