اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دوقلوهای بردسکنی حافظ قرآن:

قرآن زندگی انسان را به نقطه اوج دوستی با خدا می‌رساند

دوقلوهای بردسکنی حافظ و قاری قران کریم قرآن را پله‌های ترقی در رساندن انسان به نقطه اوج دوستی با خدا عنوان کردند.

قرآن زندگی انسان را به نقطه اوج دوستی با خدا می‌رساند

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد مصطفی و مرتضی قربانی که هر دو  متولد 20 خرداد 1374 هستند، در اکثر مجالس و محافل اداری و قرآنی بردسکن و شهرهای همجوار در زمان حضور در شهرستان  شرکت دارند. این دوقلوهای بردسکنی که چند سالی است، خواندن قرآن به‌طور همخوانی را هم انجام می‌دهند، قرآن را یک موهبت الهی برای خود و تمام موفقیت‌های زندگی خود را مدیون این کتاب الهی می‌دانند. به همین بهانه به سراغ آنها رفتیم تا گپ‌وگفتی دوستانه با آنها داشته باشیم.

 نخست مرتضی قربانی با تقدیر از خبرگزاری فارس به دلیل توجه به امر قرآن، به فعالیت‌های قرآنی خود اشاره کرده و می‌افزاید: در حال حاضر دانشجوی علوم قرآنی حدیث دانشگاه تربیت مدرس مشهد هستم، که از 12 سالگی خواندن و توجه به آیات قرانی را آغاز کردم.

وی ادامه می‌دهد: خواندن قرآن را با تشویق امام جماعت و مربی قرآنی کانون آل یاسین مسجد جامع بردسکن شروع کردم که همین امر در جلسات و مراسم موجب شد بیشتر تشویق شده و اصولی‌تر خواندن قرآن و تدبر در آن را مورد توجه قرار دهم.

مرتضی با تقدیر از رضا محزون، مربی و مشوق ما در امر قرآن ادامه می‌دهد: شرکت در مسابقات قرآنی آموزش و پرورش و مسابقات اذان در مدارس و کسب مقام‌های برتر این مسابقات منجر شد تا تاثیر قرآن را در زندگی بیشتر حس کنم و پیگیری بیشتری داشته باشم.

وی می‌گوید: راهیابی به مسابقات استانی و حضور در جمع دیگر دانش‌آموختگان علوم قرآنی عزم مرا بیشتر جزم کرد تا  در این راه وقت گذاشته و در رشته‌های مختلف قرآنی خود را در معرض قضاوت قرار دهم.

مرتضی شرکت در مسابقات قرائت قرآنی دانشجویان کل کشور و کسب مقام دوم در رشته حفظ در شهر قم را مورد اشاره قرار داد و افزود: الحمدالله  استعدادهای خوبی در شهرستان وجود دارد ولی متولیان امر قرآنی باید  بیشتر اهمیت این جایگاه را برای جوانان شهرستان در عرصه های شهرستانی، استانی و کشوری فراهم کنند.

وی تلاوت در شهرهای اصفهان، شیراز، تهران و مشهد و نیز در استان‌هایی از جمله یزد و خراسان جنوبی را در ادوار مختلف از تجربه‌های خود ذکر کرد و افزود: اجرای همخوانی قرآن  در شبکه‌های صداوسیما و از جمله شبکه جهانی قران از دیگر برنامه‌های قرآنی من و برادرم است که در کنار یکدیگر در این رشته  فعالیت داریم.

 در ادامه مصطفی قربانی می‌گوید: در دانشگاه الهیات معارف اسلامی دانشگاه قم در ترم 6 مشغول به تحصیل هستم و خواندن قرآن را همچون مرتضی از 12 سالگی و از کانون آل یاسین مسجد جامع بردسکن شروع کردیم.

وی اجرای برنامه همخوانی در اکثر مدارس و ادارات، شرکت در مسابقات قرآنی اداره اوقاف و آموزش و پرورش، حضور در مسابقات قرآنی دانشگاه‌ها در شهرهای مختلف، را از فعالیت‌های قرآنی خود برشمرد.

مصطفی که در سال 95 موفق شده است قرآن را به‌طور کامل  در موسسه قرآنی بیت‌الحزان  مشهد تکمیل کند، می‌افزاید: خوشبختانه بردسکن دارای جایگاه مناسب قرآنی است ولی به توجه نیاز دارد و اینکه در این امر سرمایه‌گذاری معنوی شود.

وی وجود چند دارالقرآن را در شهر مورد توجه قرار داد و گفت: قرآن و تدبر در آن زندگی را به نقطه اوج دوستی با خدا می‌رساند، بنابراین هرچه با قرآن به‌دور از تشریفات نزدیک شویم، مشکلات هم کمتر خواهد شد و آسیب‌های اجتماعی از این طریق درمان می‌شود.

مصطفی ادامه می‌دهد: از امام جماعت مسجد جامع بردسکن، که مشوق ما بودند و مربی قرآنی رضا محزون که نقش اولیه را در آشنایی ما با امور قرانی داشتند تقدیر می‌کنم و امیدوارم، تدبر در قرآن و تفسیر قرآن را فراگیرتر از امروز در جامعه شاهد باشیم.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول